Parkieten Freak - Donkey Online!
September 09, 2010, 19:37:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws: Donateurs gezocht! - Parkieten-Freak! - Fotoalbums - Chat - Sponsoractie N.O.P.

*** Tip van de week: de zieke grasparkiet ***

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: parkiet vlucht weg als ik mn hand in de kooi steek  (gelezen 303 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Pietje123
Nieuw Lid
*

« Gepost op: Maart 11, 2010, 17:05:41 »

hoi, ik ben nu bezig mn parkiet tam te maken. Ik heb ook alles op deze site daarvan gelezen en hoe je dat moet aanpakken. Ik doe namelijk steeds trosgierst op mn hand als ik mn hand in de kooi steek maar dan vlucht hij de hele tijd weg. Ik volg hem dan net zo lang met mn hand tot dat hij erop gaat zitten en dan eet hij ook wel van de trosgierst, maar ik doe dit nu al een week en hij vlucht telkens weer weg.. En als ik mn vinger door de kooi steek komt hij zo op mijn vinger zitten. Wat doe ik fout??
xxx Fleur
Parkieten-Freak
Beheerder
Master of Budgies
*

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 11, 2010, 17:41:20 »

Als je vogel zonder trosgierst gewoon op je vinger stapt, is het niet nodig om hem met trosgierst op je vinger te gaan lokken.
(Trosgierst wordt bij het tam maken eigenlijk alleen maar ingezet als "lokmiddel" of beloning).

Met gevleugelde groeten!
http://anneke-001.hyves.nl/
Pietje123
Nieuw Lid
*

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 11, 2010, 21:22:46 »

Ja dat weet ik maar hij stapt alleen op mn hand als ik van de buiten kant mn vinger door de kooi steek. Als ik mn hele hand ín de kooi stop dan vlucht hij dus de hele tijd weg...
timmyboy96
Nieuw Lid
*

Geslacht: Man

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 12, 2010, 15:29:58 »

ik heb ook een parkiet
een hele jonge nog
ik heb de eerste week met trosgiest gedaan
maar daarna gewoon gepakt
en nu 5 weken later als ik dan de kooi openzet komt die naar een paar minuten gewoon naar me toe gevlogen
Mars
Expert + oud lid v/d maand
Master of Budgies
*

Jim in actie

« Antwoord #4 Gepost op: Maart 12, 2010, 17:41:01 »

Je moet beginnen met je parkietje laten wennen aan trosgierst. Dus een paar keer een stuk ophangen totdat hij er achter is gekomen dat het enorm lekker is.
Daarna knip je twee/drie cm trosgierst af en houd je dit stil tussen je vingers in de buurt van een stok of zitplek. En dan wachten... Gewoon steeds een paar minuten volhouden (of hoe lang je het maar volhoudt).

Dit twee keer daags blijven proberen.. Uiteindelijk zal je parkietje een keertje dichterbij komen. Dat kan weken duren.
Maar je hand is eng (en groot) en wat jij nu doet is met die enge hand achter hem aan 'jagen'.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..
Mirjam
Dierenvriend
**

« Antwoord #5 Gepost op: Maart 12, 2010, 21:04:14 »

Misschien kan je proberen je parkiet naar de deuropening te lokken.. Dan hoeft die enge hand niet die kooi in namelijk. Ik zet de deurtjes open en praat net zolang totdat ze uit zichzelf in de deuropening komen zitten. In de deuropening hebben ze, volgens mij, een veel veiliger gevoel en vinden ze je hand minder eng. Met veel geduld lukt dat absoluut!
Ook ik heb mn parkietjes nog niet zo lang en probeer zo min mogelijk mn hand in hun kooi te steken. De kooi is hen huis en ik wil dat ze zich daar ten allen tijde veilig voelen.

Mirjam
Pietje123
Nieuw Lid
*

« Antwoord #6 Gepost op: Maart 13, 2010, 21:41:35 »

Bedankt voor alle tips!! Ik ga het zeker allemaal proberen, en ik hoop dat het lukt!
xxx Fleur
Missygirl
Dierenvriend
**

*Be happy,be yourself*

« Antwoord #7 Gepost op: Maart 14, 2010, 16:53:21 »

hallo allemaal,

ik heb mijn jonge grasparkiet sinds gisteren,hij kruipt nu al op mijn vinger/hand....kan ik hem nu na een week(dus volgende week zondag) al los laten vliegen?

Groetjesss
joopie en mutz
Dierenvriend
**

Geslacht: Man

Mijn lieve parkietjes

« Antwoord #8 Gepost op: Maart 14, 2010, 19:12:21 »

Het beste is als je je parkietje pas uit de kooi haalt als hij tam is.
Anders als het parkietje terug de kooi in moet moet je hem oppakken of de kooi in jagen.
Dat is niet zo'n leuke ervaring voor je parkietje en daar word ie meestal alleen maar banger van.

Mvg toto

ToTo! Lieve Mutz jammer dat je niet meer bij me bent. R.I.P. , DRUIV WELKOM
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: