Is Dit Normaal

Gestart door coca cola, september 09, 2005, 16:34:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

coca cola

Hallo allemaal?

Ik heb de laatste dagen iets geks gezien bij mijn parkiet en ik weet niet of het normaal is wat hij doet.
Hier het verhaal ik heb een bel in de kooi hangen en Bartje is gek op beelen dus dat is geen probleem maar nu al een paar dagen houd hij met 1 pootje het kettinkje vast en gaat dan met zijn kontje ( achterwerk) schuiven over de zit stokken maar hij doet dit ook bij een los trapje dat van plastiek is en waar alleen maar een dingetje aan zit dat kan draaien.
Is dit normaal of moet ik hier mee naar de dieren arts of zou hij misschien een ander parkietje bij gezet moeten worden?

Parkieten-Freak

Nou, ik denk niet dat je naar de dierenarts hoeft. :)
Grasparkietjes die alleen gehouden worden, doen dit wel vaker.
We noemen dit gedrag "rijden". Dit komt voor bij grasparkietjes die zin hebben in.........sex!


coca cola

Zou ik er dan nog 1 parkietje bij moeten nemen of kan dit eventueel een probleem worden voor de parkiet.
En als er 1 bij zou moeten maakt het dan uit of het een mannetje is want ik kan in huis geen vollière kwijt en dan moet ik ze nog appart in een kooi doen?

Parkieten-Freak

Nee hoor, je hoeft er niet speciaal een parkiet voor bij te nemen.
Mijn parkiet rijdt overigens ook wel eens.
niet in de  kooi, maar op mijn hoofd. :blink:


Ingrid

Euh, mijn Luna (kereltje) doet dat op de ringenschommel, omdat Blizzard (popje) niet van zijn advances gediend is. Het gaat denk ik niet over als je er een parkietje bijzet.
Tja, natuurlijk gedrag, he  ;) ?

coca cola

Bedankt voor jullie advies en reacties.
Ja ik ben ook een beetje bang als ik er nog 1 bij neem dat Bartje dan minder of geen neiging meer heeft om te praten hij is er al wel mee bezig en als ik er een neem zou ik het denk ik doen als Bartje wat ouder is of gaat het dan niet meer?

Sonja

Hoi coca-cola,

Je kunt je parkietje ook als hij al wat ouder is, nog een vriendje geven, hoor. Het zal zeker een verrijking van zijn leventje zijn.
Als hij nu al praten kan, blijft hij dat ook gewoon doen, als hij er een maatje bij krijgt.
Zelf heb ik voor onze Joepie ook pas veel later een soortgenootje aangeschaft, en hij is tam gebleven, en blijft ook gewoon lekker door kwebbelen. Sterker nog: we hebben nu twee pratende parkietjes. :)
Maar of het rijden af zal nemen, als je parkiet een vriendje heeft, dat is denk ik even afwachten.... ;)

Groetjes, Sonja.

coca cola


Ja maar hij praat nog niet zo heel duidelijk en ik hoop dat dat nog gaat gebeuren maar als ik hem roep of zo komt hij gelijk.
En gebeurt het niet vind ik het ook goed.
Weet er misschien iemand hoe lang het kan duuren voor dat ze duudelijk praten als ze beginnen te praten.
Hebben wij als mens zijnde iets op onze huid zitten hij zit heel vaak op mijn armen en pikt een beetje het doet bij mij wel een beetje zeer en ik zie hem knabbelen.

Sonja

Hoi coca cola,

Dat is niet te zeggen, want het ene parkietje praat gewoon wat duidelijker dan het andere, en de derde praat misschien helemaal niet. Sommige parkietjes kwebbelen liever alleen in hun eigen taaltje. ;)

Parkietjes die elkaar lief vinden, 'beknabbelen' elkaar vaak vol overgave.
Dit doet jouw parkiet nu bij jou. Je moet er wel op letten, dat het niet overgaat in harder bijten.

Groetjes, Sonja.

coca cola

Bedankt Sonja voor je snelle reactie ik zal er op letten maar ik denk ook niet dat hij het express doet maar ja als ik dan zeg dat hij stout is gaat hij zielig zitten kijken en dan zeg ik kom maar gauw Bartje is lief maar het doet wel zeer soms krijg ik dan een kusje en dan denk ik je kunt toch niet mopperen op zo'n schatje.