in lunchpauze naar huis

Gestart door Federerfan, juni 08, 2008, 09:43:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Federerfan

Zoals ik al in eerdere topics heb geschreven, werk ik in principe de hele dag en is Jimmie dus veel alleen. Zou het een idee kunnen zijn als ik in mijn lunchpauze even naar hui ga en met JHimmie speel? Ik woon een minuut of zeven van mijn werk en misschien breekt dat de dag voor Jimmie een beetje. Zijn er andere mensen hier die dat doen?

Sonja

Hoi Federerfan,

Heb je er al over nagedacht om Jimmie een soortgenootje te gunnen?

Als hij echt iedere dag zoveel alleen is, is dat zeker iets om te overwegen.....

Parkietjes zijn echte gezelligheidsdiertjes die niet graag alleen zijn.

Groetjes, Sonja.

Federerfan

Citaat van: Sonja op juni 08, 2008, 10:09:16
Hoi Federerfan,

Heb je er al over nagedacht om Jimmie een soortgenootje te gunnen?

Als hij echt iedere dag zoveel alleen is, is dat zeker iets om te overwegen.....

Parkietjes zijn echte gezelligheidsdiertjes die niet graag alleen zijn.

Groetjes, Sonja.
Ja, daar denk ik weleens over, maar dat wil ik liever niet.

chrikske

waarom niet?
jimmie zou er allesinds wel heel gelukkig mee zijn.

groeten

Federerfan

Citaat van: chrikske op juni 08, 2008, 16:50:29
waarom niet?
jimmie zou er allesinds wel heel gelukkig mee zijn.

groeten
Ik vind het gezelliger om er één te hebben en omdat hij dan ook meer naar mij toetrekt. En ik ken wat mensen die er één hebben bij wie het prima gaat.

Jasmin

#5
Maar die mensen zijn veel thuis! Als je niet genoeg aandacht kan geven kun je beter een tweede nemen.
Dat is toch veel fijner voor je parkietje.

Groetjes Jasmin

Milo-Pixel

In heel veel gevallen kan 1 prima. Maar ik vind persoonlijk dat je best wel veel weg bent... Dat is een beetje sneu voor Jimmie. Maar het is natuurlijk je eigen keuze! Ik geef alleen mijn mening :).

Ik heb, omdat ik niet altijd thuis ben, ook ervoor gekozen er twee aan te schaffen. Nu heb ik inplaats van 1 gezelligerd, 2 gezelligerds! Dubbel leuk dus  :D

Federerfan

Citaat van: Jasmin op juni 08, 2008, 17:26:07
Maar die mensen zijn veel thuis! Als je niet genoeg aandacht kan geven kun je beter een tweede nemen.
Dat is toch veel fijner voor je parkietje.

Groetjes Jasmin

Het hoeft van mij geen discussie te worden, maar die mensen zijn net als ik alleenstaand en hebben een vaste fulltime baan.

judithdejong

Hoihoi,

Ook ik wil je aanraden om er nog is over na te denken om er een soortgenootje bij te zoeken.
Ik heb het zelf ook gedaan omdat ik en mijn vriend nu beide werken. Het heeft even geduurd maar ze komen nu met zijn tweeen bij mij en mijn vriend zitten. Ook hebben ze met zijn tweeen veel lol, waar het eigenlijk om te doen is.
Botje was in het begin helemaal niet tam en komt trouwens ook nog steeds niet uit zich zelf bij me zitten maar hij doet alles na wat Baco doet en tja zo komt ie dan toch bij je zitten. Baco praat nog steeds wel iets minder dan voorheen maar hij doet het nog wel.
Maar het is jouw beslissing!!
Succes!!

Groetjes,
Judith

Jasmin

Ik geef mijn mening :)Maar het is jou keuze.

Federerfan

Citaat van: Jasmin op juni 08, 2008, 19:29:06
Ik geef mijn mening :)Maar het is jou keuze.
Dat weet ik. Maar ik zag gebeuren dat jij iets terugschreef waarop ik reageerde waarop het steeds iets krijgt van "Ja maar".

Wat ik niet leuk vind, is dat ik voor de eerste keer een huisdier heb, waar ik heel blij mee ben, en soms het gevoel krijg dat ik iets niet goed doe zolang ik er geen twee neem. Ik wil niet zeggen dat ik geen tweede parkiet neem en ook niet dat ik geen tweede parkiet wil. Maar ik heb voor de eerste keer een parkiet en ik ben nog helemaal aan het wennen.

Ik heb hem pas twee weken. mocht ik er een bij nemen, dan wil ik dat sowieso pas als Jimmie helemaal tam is (nu is het het denk ik bijna).

Zodra ik merk dat Jimmie niet gelukkig is /eenzaam is, zal ik er waarschijnlijk wel een bij kopen. Concreet zijn de dingen die me er nu van weerhouden, in volgorde van belangrijkheid:
- Bang dat het nieuwe vogeltje Jimmie ziek maakt of eventueel pijn doet (met een ruzie)
- Het lijkt me erg druk en het lijkt me meer herrie als ik twee parkieten heb
- Bang dat Jimmie toch minder naar mij trekt dan nu
- Twee keer zoveel rommel en ongeveer twee keer zoveel kosten


Federerfan

Ik heb trouwens nog geen antwoord of Jimmie er iets aan heeft als ik in de lunchpauze naar huis kom. Twee parkieten kan beter zijn dan 1, maar zolang ik er een heb, zijn er vast dingen die ik beter kan doen (waar dit een voorbeeld van kan zijn).

Milo-Pixel

Dat ligt er denk ik ook aan hoe lang je middagpauze hebt. Ik heb woensdag en vrijdag, als ik op de manege werk, 1 1/2 uur pauze tussen de middag. Dan ga ik ook naar huis. Maar voor 20 minuutjes zou ik het niet doen...

Federerfan

Citaat van: Milo-Pixel op juni 08, 2008, 20:23:17
Dat ligt er denk ik ook aan hoe lang je middagpauze hebt. Ik heb woensdag en vrijdag, als ik op de manege werk, 1 1/2 uur pauze tussen de middag. Dan ga ik ook naar huis. Maar voor 20 minuutjes zou ik het niet doen...
Oke, ik zal even kijken. Het zal inderdaad zoiets zijn. Maar ik kan me voorstellen dat het zijn dag ee beetje breekt. sowieso ben ik elke ochtend en elke avond bij hem, en in het weekend bijna de hele dag. Ik ga zelden uit, dus wat dat betreft ben ik veel thuis.

Ingsu

Ik denk dat het meer aan jezelf ligt, vind je het heel leuk om in je middagpauze naar huis te gaan om bij hem te zijn, dan waarom niet? Natuurlijk is het voor hem leuk als jij er bent, ook al is het maar 20 minuutjes, het is beter dan niets!
Maar als je je "gedwongen" voelt om naar huis te gaan, omdat hij anders zo lang alleen zit, kun je misschien toch nadenken over een vriendje.
Ik vind het wel een goed idee dat je er eentje bijneemt wanneer je ziet dat hij zich verveelt alleen of eenzaam wordt, tot dan kun je hem prima alleen houden [ik krijg het idee dat je hem veel aandacht geeft namelijk]

Groetjes, Inge

Federerfan

Citaat van: Ingsu op juni 08, 2008, 20:37:03
Ik denk dat het meer aan jezelf ligt, vind je het heel leuk om in je middagpauze naar huis te gaan om bij hem te zijn, dan waarom niet? Natuurlijk is het voor hem leuk als jij er bent, ook al is het maar 20 minuutjes, het is beter dan niets!
Maar als je je "gedwongen" voelt om naar huis te gaan, omdat hij anders zo lang alleen zit, kun je misschien toch nadenken over een vriendje.
Ik vind het wel een goed idee dat je er eentje bijneemt wanneer je ziet dat hij zich verveelt alleen of eenzaam wordt, tot dan kun je hem prima alleen houden [ik krijg het idee dat je hem veel aandacht geeft namelijk]

Groetjes, Inge
Hoi Inge,

Bedankt. :) Ja, ik geef hem inderdaad veel aandacht. De afgelopen twee weken was ik vrij en heb ik veel met hem geaan. Ik praat veel tege hem. Doe mijn hand vaak in de kooi zodat hij er op kan huppen of om he te aaien. En de afgelopen twee dagen heeft hij voor het eerst door het huis gevlogen.

Verder ga ik elke week naar De Vogelkelder om iets leuks voor hem te kopen en krijgt hij natuurlijk elke dag vers voer, vers water, sepia en grip en af en toe wat trosgierst. En ik lees er veel over, zowel in boeken als op internet.

Parkieten-Freak

#16
Citaat van: Federerfan op juni 08, 2008, 20:14:02
Ik heb trouwens nog geen antwoord of Jimmie er iets aan heeft als ik in de lunchpauze naar huis kom. Twee parkieten kan beter zijn dan 1, maar zolang ik er een heb, zijn er vast dingen die ik beter kan doen (waar dit een voorbeeld van kan zijn).

Als het enigszins mogelijk is, zou ik dat zeker doen. Ook al is het maar voor 20 minuten, het is voor de vogel toch weer even een welkome afleiding.
Je hoeft overigens helemaal geen twee parkieten te nemen, het is en blijft jouw keuze.
Zelf heb ik ook maar één parkiet. Niet dat dat nou mijn ideaal is, maar het kan op dit moment niet anders en hier gaat het prima. Croky is niet veel alleen omdat mijn man thuis werkt. Zelf ga ik ook naar huis tijdens mijn lunchpauze, Croky weet dat precies.  :)

Dat de forumleden je een tweede parkietje adviseren, vind ik zeer begrijpelijk en het is een goed advies als je een fulltime baan hebt.
Het is namelijk zo dat jouw parkietje de hele dag geduldig zit te wachten op jouw thuiskomst. Jij bent zijn hele vriendenkring, jij bent alles wat hij heeft.
Wij mensen kunnen nog eens bij vrienden op visite gaan, of vrienden uitnodigen. Jouw parkietje heeft alleen jou als vriend, het is dan ook nodig dat je zoveel mogelijk aandacht aan hem schenkt. Een tweede vogeltje is dan ook zeer aan te bevelen als het je aan tijd ontbreekt.

Even in de pauze op en neer naar huis is leuk en goed voor je parkietje en voor jou ook denk ik.  :)
Daarnaast zou ik de radio aan laten staan voor je vogeltje, liefst op een praatprogramma. (Radio 1 of zo).


Audrey

Jimmy vindt het vast leuk als je even naar hem toe gaat over de middag :) er wordt geadviseerd om er een tweede bij te nemen maar ik snap wel dat dat niet zo vanzelfsprekend is. Croky is ook alleen, maar voorlopig ben ik de hele tijd thuis, tot halverwege september. En als ik eens een namiddagje weg ben laat ik hem wel vliegen, mijn slaapkamer is helemaal vogelveilig gemaakt, dus dat kan perfect.  :D Misschien kan dat wel een mogelijkheid zijn? Of heeft hij voldoende speelruimte in zijn kooi?
En mocht ik er tegen half augustus of zo een tweede bijnemen ben ik ook bang voor de dingen die jij al opnoemde, nu hangt Croky echt aan mij en ik zou natuurlijk graag hebben dat dat zo blijft. Dus ik begrijp je heel goed  ;)

Citaat van: Parkieten-Freak op juni 08, 2008, 21:21:43
Daarnaast zou ik de radio aan laten staan voor je vogeltje, liefst op een praatprogramma. (Radio 1 of zo).

Even vraagje hierover: ik zet de radio ook veel aan, redelijk stil, maar dat is meestal 4fm (vlaamse zender) en dus veel muziek. Waarom is een praatprogramma beter?

Moppers

Citeer- Het lijkt me erg druk en het lijkt me meer herrie als ik twee parkieten heb
Je hebt dan inderdaad wel 2 parkieten die geluid maken, maar toch denk ik dat het zelfs minder herrie is. Een parkietje met een vriendje zal veel minder om jouw aandacht roepen, want hij kan direct bij zijn vriendje terecht.

Citeer- Bang dat Jimmie toch minder naar mij trekt dan nu
Ik vind dat altijd een beetje vreemd argument. Iedereen recht op zijn eigen mening hoor. Maar parkieten zijn groepsdieren, dus een mensenmaatje is geen vervanging voor een soortgenootje. Dat een parkiet heel erg naar je toetrekt is erg leuk, maar om hem om die reden een soortgenootje te onthouden vind ik een beetje egoïstisch. Naar mijn mening kijk je als je echt respect voor het diertje hebt eerst naar de behoefte van dat diertje, en dan pas naar die van jezelf.
Ikzelf vind het belangrijker dat een parkietje volkomen gelukkig is dan dat hij veel naar mij toetrekt. Het kan uiteraard samengaan, volkomen gelukkig zijn en aanhankelijk zijn, maar dat 1e gaat voor mij voor, het 2e is een leuke bonus.

Mandy

Deel mijn mening met Moppers.
Heb er 4 en ze willen allemaal hun verhaal kwijt als ik thuis kom van het werk, da's een druk geklets. Erg leuk!
Net alsof ze met z'n vieren willen vertellen wat ze die dag allemaal hebben meegemaakt.

Ik vind het ook belangrijker dat zij het naar hun zin hebben dan dat het mij naar mijn zin moeten maken. En neej ze vervreemden heus niet van je omdat zij niet alleen zijn.

Jij kunt toch ook meerdere vrienden hebben?!