Gegrepen!

Gestart door Jasmin, april 01, 2008, 18:15:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jasmin

hoi,
Ik heb een halfuur geleden de schrik van mijn leven gekregen.een van mijn katten heeft de deur van mijn kamer opengesprongen en mijn kooi van de kast af gegooid en bambi gepakt.Hij leeft gelukkig nog wel maar hij is niet meer zo mooi als op de foto zijn staart is helemaal weg hij heeft een hoop veren uit zijn buikje verloren en een wond onder zijn vleugel.Hij kan niet goed vliegen en zit bol met zijn oogjes dicht.hij zit weer veilig in zijn kooi en is heel erg geschrokken.
weet iemand raad mijn stievader zegt dat ik hem met rust moet laten en dat hij vanzelf geneest.maar ik weet niet of dat waar is.heeft iemand nog tips??

groetjes jasmin

Caradow

Die wond moet zeker behandeld worden, deze gaat anders zeker ontsteken en dat overleefd het beestje sowieso niet. Ik kan je niet anders aanraden om zsm naar ene vogelarts te gaan.

Mars

Helemaal mee eens, we hebben dit vaker meegemaakt op het forum en mensen zeggen dan heel snel: het gaat nu wel weer.
Uiteindelijk hebben die vogeltjes het meestal niet overleefd.

Dus NU naar een vogelarts als je je parkietje nog wilt redden!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Idske

Hoi Jasmin,

Laat je even weten hoe het verder gegaan is en wat je gedaan hebt?


Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Jasmin

hoi allemaal,
bedankt voor de reactie's maar bambi is vandaag om elf uur helaas overleden.Hij heeft nu gelukkig geen pijn meer.

Bambi ik vergeet je nooit.

groetjes jasmin

Caradow


Caviaplanet

O wat vreselijk  :( heel veel sterkte gewenst.
Groetjes
Jolanda

marianne vermaas

Jasmijn,

Erg hoor dat Bambi toch overleden is.
Heel veel sterkte.
Marian

Mars

He wat sneu nu.

Sterkte met dit verlies.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

hillie

Jeetje Jasmin wat sneu dat ze toch is overleden.
Sterkte met het verlies van je parkietje.

NaOmi_W

He wat vervelend :(
Sterkte!

Milo-Pixel

Heel vervelend..
Sterkte

Isis


roha

He, wat vervelend nou, :(
Sterkte.

Idske

Sterkte met het verlies van Bambi.

Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

MiniVet

Dit is echt heel erg, heel veel sterkte.


Misschien een tip voor alle parkieteneigenaren:
als je parkietje is aangevallen door een kat, ook al zie je aan de buitenkant niets. Katten drager een bacterie (pasteurella multocida) bij zich in het speeksel, welke een parkietje heel snel fataal wordt(binnen 4 uur al). een kattenbeet is heel waarschijnlijk. Ik heb t zelf ook meegemaakt dat mijn parkietje was aangevallen en van de buitenkant niets mankeerde slechts even geschrokken en weer ging eten, maar dan 's avonds toch plots ineenzakte en overleden is. Ga dus direct naar de dierenarts om te laten behandelen met penicilline (géén procaïnepenicilline, deze is toxisch voor vogels)



Tommety

Heel veel sterkte!

Groetjes

Diana

sterkte  :( wat vreselijk voor het parkietje zeg bah.

Jasmin

ik vind het ook vreselijk we hebben bijna 100 vogels en die rotkat pakt uitgerekend Bambi
:(

Tjipie lover

hey meis sterkte met het verlies van Bambi.
Erg schattige naam trouwens voor een parkietje :)
Heeft Bambi een mooie rustplaats gekregen?, dan kun je altijd nog even daar stilstaan.
En bij je ondertekst staat Lucky, ook n parkietje van jullie thuis of de Lucky uit het nest van mars of je nieuwe die je hebt??
ja kan alle kanten op he.

groeten Ank.