Praten.

Gestart door ani, december 19, 2007, 01:27:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ani

Onze parkietenvriend is inmiddels drieƫnhalve maand jong
en brabbelt al een tijdje en fluit prachtig. Hij lijkt ook wel
te communiceren middels bepaalde fluitgeluiden met ons,
maar dat kan natuurlijk menselijke verbeelding zijn.

Ik ben heel benieuwd of Birdy zal gaan 'praten'. Steeds herhalen
we bepaalde zinnetjes en woorden, naast het dagelijks praten
tegen hem. Steeds zijn we weer verbaast over nieuwe geluidjes
die hij maakt. Mijn vraag bij deze is: op welke leeftijd gaan parkieten
doorgaans woorden reproduceren? Er zullen zat mensen zijn die hier-
mee ervaring hebben. Ik weet niet of dit item al eerder aan de orde
kwam op het forum?

groeten van Ani


Caviaplanet

Mijn huidige parkiet, een dame, praat niet. Mijn vorige parkietje, een man, begon te praten toen hij 9 maanden was. Ik heb het hem nooit bewust geleerd, hij was wel een aandachtige luisteraar en plotseling gooide hij er een hele zin uit  :D
groetjes
Jolanda

Parkieten-Freak

Mijn parkiet begon met praten toen hij 2 maanden bij ons in huis was. Croky was toen innmiddels 3,5 maand oud.  :)
http://www.parkietenfreak.nl/r-dagboek6.php


Anita1983

Hallo Ani,

Chico zei zijn eerste woordje "kusje" ook na ongeveer 2 maanden! ;)
Hij was vanaf 6-7 weken bij ons.
Kijk even bij de volgende link: http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php en scroll wat naar beneden tot de titel "praten...of niet?" Hier staat hoe je je parkietje (eventueel) kunt leren praten.
Wij zijn met 2 korte woordjes begonnen, namelijk "Chico kusje??" Hij reageerde hierop en luisterde aandachtig.
En daarna nam hij steeds meer woordjes over...
We hebben inmiddels 2 parkietjes en ons andere parkietje Dinky praat niet. Het ligt dus ook aan de aanleg van je parkietje. Ik heb bijvoorbeeld ook geen talenknobbel  :-X

Succes! ;)

Liefs, Anita

janetsimone

hallo,

Ikzelf ben er nooit mee bezig geweest tot ik op een morgen beneden kwam en Puck heel duidelijk zei hai poppetje. Dit zeg ik s'morgens altijd tegen hem. Geweldig is die ervaring. Daarna probeer je van alles. Hij zegt nu ook hallo pucketje. Heel erg lief.

Groet Janet

ani

#5
Leuk om te lezen allemaal!!  :D
Wie weet dat Birdy ook ineens een keer een
woordje of zinnetje eruit floept, we wachten
gewoon af. En zo niet, helemaal niet erg, het
is gewoon zowieso geweldig leuk om met hem
bezig te zijn en reacties te krijgen! En we
ontdekken steeds weer nieuwe geluidjes.

Ook heel erg genoten van Croky's dagboek! ;D


Berichtjes samengevoegd
gr Safrena

parkietenl0ver

ik heb inmiddels 2 parkieten. mijn popje heb ik al 2 jaar en die is ook altijd hele rare geluiden aan het maken maar praat nog steeds niet. maar mijn mannetjes parkiet is nog maar 2 maanden en die staat op het punt om te praten. ik hoop dat dat ook bij jouw op een dag gebeurt en dat je parkietje gaat praten ;) :-*

groeten parkietenl0ver

Mars

Hihi... tja ze praten hier niet, maar kunnen wel heel goed te telefoon nadoen :)
En daar is Jim ooit mee begonnen toen ze alleen was, maar de ventjes maken dat nu ook als geluidje... Ze doen het vooral als ze indruk op elkaar willen maken. ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..