schoonmaakmiddelen

Gestart door Petr@, oktober 30, 2007, 15:16:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petr@

Hallo,

Ik heb misschien een hele domme vraag.Maar als ik nu me huis gaat dweilen he en me ramen zemen hoe reageert een parkietje dan op die schoonmaakmiddelen.Zoals bleek, ammoniak of citronel.Heb de laatste tijd alleen maar gedweild met heet water,wordt je huis niet echt schoon van.



Groetjes Petr@
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

Goed luchten en je parkietje eventueel even ergens anders zetten. Pakrieten zijn erg gevoelig voor luchtjes.

En zeker geen domme vraag!
Als ik de ramen zeem zet ik hier de balkondeur open, zodat het gelijk goed lucht. (ik kan de kamervoliere niet even de kamer uit zetten) En als het mooi weer is pak ik de gewone kooi erbij en zet ze buiten. Daarnet heb ik hier flink lopen soppen en de pieten ook buiten gezet. Sla 2 vliegen in 1 klap ;)

Safrena

#2
Hey Petra

Zelf zet ik hier ook altijd een raam open (te luchten) terwijl ik schoonmaak

Ik ben niet zo voor die schoonmaakproducten en probeer daarom ook altijd zoveel mogelijk naturel te gebruiken bij het schoonmaken
Bv de ramen maak ik schoon met azijn, al het glas in huis eigenlijk.

Mijn bank word wekelijks behandeld met azijn en detoll in water. Detoll is ontsmettend en azijn verwijderd eventuele luchtjes uit de bank
Kasten en dweilen enz doe ik met een beetje schoonmaak middel en detoll.

Een lekker fris luchtje in huis, bijtijds een raam open zetten om te luchten of een appelsien met een beetje kruidnagel in.
Een heel klein beetje ecalyptus(natuur) kan ook in een bakje water.

Zoals je merkt, vrijwel allemaal natuur producten die veiliger zijn voor je pariekietjes

Amoniak en citronel zelf zou ik zeker niet aanraden om te gebruiken.

Vele groetjes

Ps en neen mijn huis ruikt hier niet naar de azijn ;D

roha

Hoi Hoi

Ik sluit me aan bij de vorige reacties. ook ik zet een raam of deur open om te lluchten tijdens de schoonmaak.
Ik ben erachter gekomen dat een scheut azijn in water een prima schoonmaakmiddel is en het huis ruikt er niet naar, wel als je bezig bent, maar als je klaar bent is de lucht ook weg.

Wil je toch werken met 1 van deze produkten, zou ik er voor zorgen dat ze niet in de zelfde ruimte zijn en heel goed doorluchten, maar ammoniak en citronel zou ik dan ook niet gebruiken.

DarkWolf

Azijn is super tegen strepen ;D En aangezien je het verdunt met water ruik je er helemaal niks van.

Caradow

Vandaag de voliere een grote beurt gegeven met Appelazijn...  Ik ruik het allene nog asl ik met mijn neus tegen de tralies van de voliere sta ;)

Azijn werkt trouwens heel erg goed om poepjes los te weken en ECHT weg te krijgen, zonder dat ze na het opdrogen weer tevoorschijn komen

Meltjuh

Citaat van: Caradow op oktober 30, 2007, 19:05:32
Vandaag de voliere een grote beurt gegeven met Appelazijn...  Ik ruik het allene nog asl ik met mijn neus tegen de tralies van de voliere sta ;)
Hmm de appelazijn is dus multifunctioneel... Ik zie je al staan Renate ;) met je neus tegen de tralies ( hant er geen parkiet aan je neus?).

Ik denk dat ik de volgende keer dan ook maar is appelazijn gebruik voor de kooi ;D.

Safrena

#7
Citaat van: Meltjuh op oktober 31, 2007, 09:38:08
Hmm de appelazijn is dus multifunctioneel... Ik zie je al staan Renate ;) met je neus tegen de tralies ( hant er geen parkiet aan je neus?).

Ik denk dat ik de volgende keer dan ook maar is appelazijn gebruik voor de kooi ;D.

hey Mel

De appelazijn is zeker multi functioneel. ;D
Ze is heel goed om in het drinkwater van je lieverdje te doen, geeft vitaminen en beschermt de darmpjes
Maar ze is inderdaad ook heel goed, om de kooi en eet-drinkbakjes schoon te maken en bovendien veilig voor parkietjes.

Zelf maak ik de kooi en eet en drinkbakjes al heel lang schoon met appelazijn en heet water.

Vele groetjes

roha

Ik gebruik het nu ongeveer een jaar, nadat ik deze tip hier had gelezen op het forum.
Eerst alleen de kooi, maar tegenwoordig gebruik ik het voor vele dingen meer om schoon te maken en ik ben erg blij met de tip, vooral voor de voliere.
De poepjes en andere viezigheid (ook de veertjes gaan sneller eraf) gaat er zo vanaf met heet water en een scheut appelazijn.

Groetjes Hanneke