Doek over de kooi?

Gestart door Petr@, oktober 10, 2007, 16:30:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petr@

Hallo,

Ik had een vraagje.Waarom doen de mensen nou eigenlijk een doek over de kooi.
En moet die dan over de hele kooi,zodat je geen ene tralie meer ziet?Wordt het dan niet benauwd voor het parkietje.

Groetjes Petr@
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Safrena

Hey Petra

Parkietjes hebben een vaste regelmaat nodig.
Dus zoveel mogelijk op vaste uren slapen, enz.... Daarnaast hebben ze ook tussen de acht en tien uur slaap nodig

Nu is het zo dat er mensen zijn die heel onregelmatig gaan slapen of soms heel lang tv kijken enz
Dan is het beste om jouw parkietjes hun rust en regelmaat te geven dat er op vaste tijdstippen en doek over de kooi gaat

Een doek over de kooi mag niet helemaal, er moet  nog open  goede verluchtig inkomen, of je kan de kooi ook aan een kant afdekken waar het licht inkomt.
Zelf doe ik dat hier ook, de kant aan de muur blijft netjes open, de kant waar het licht van tv enz komt, hang ik een doek.

Vele groetjes

Petr@

Bedankt voor je antwoord,ik had er gister avond een doek over heen gedaan.Want anders kijkt hij gezellig met de tv mee(haha).Ik was eerst bang dat hij bang zou worden want ik heb hem 2 maanden en nog nooit en doek over heen gedaan.Maar Vledder bleef er rustig onder.


Groetjes Petr@
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mars

De eerste weken zie je ze wel eens bukken, als je met de doek aankomt, maar eenmaal op de kooi zijn ze er volgens mij nooit bang voor. Wel kan een doek/kleed wel eens wat te donker zijn, maar als je, zoals Safrena ook al schrijft, een kant open houdt is er geen probleem.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

I..ris

Als het mag stel ik ook even een vraagje ;)

- Moet je dan om vaste tijden de doek over de kooi heen doen ?
- En moet je de doek ook om vaste tijden eraf halen?
Ik sta namelijk niet om vaste tijden op..
Groetjes..

Sonja

Hoi Iris,

In het antwoord van Safrena, een paar berichtjes hierboven, staat al dat de doek het beste op vaste tijden over de kooi gehangen wordt. ;)

De doek er ook weer (liefst) op een vaste tijd afhalen, is ook het beste.

Er is overigens over dit onderwerp al heel veel geschreven.
Als je nog meer informatie hierover wilt lezen, typ dan maar eens het woord "doek" in bij de zoekfunctie:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Groetjes, Sonja.

I..ris

Citaat van: Sonja op oktober 15, 2007, 18:45:15
Hoi Iris,

In het antwoord van Safrena, een paar berichtjes hierboven, staat al dat de doek het beste op vaste tijden over de kooi gehangen wordt. ;)

De doek er ook weer (liefst) op een vaste tijd afhalen, is ook het beste.

Er is overigens over dit onderwerp al heel veel geschreven.
Als je nog meer informatie hierover wilt lezen, typ dan maar eens het woord "doek" in bij de zoekfunctie:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Groetjes, Sonja.


Bedankt ! ;D