X-tra Vital

Gestart door Sjanti, oktober 07, 2007, 16:41:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjanti

Ik heb even een vraagje. Ik heb X-tra Vital gekocht voor m'n parkietje van ongeveer 13 weekjes oud. Hoeveel moet ik hem hiervan geven? Ik heb namelijk geen idee hoeveel hij weegt. Is 1 schepje dan voldoende?

bedankt alvast!

Scotty - Keecko

Hoi Sjanti,

Mijn parkietjes eten 1,5 tot 2 schepjes per dag per parkiet.
Jouw parkietje is dan wel wat jonger, maar ik zou beginnen met de aanbevolend dagelijkse dosering (staat op het pak) en dat is 1,5 schepje per parkiet.

Is alles op, dan kun je de volgende keer iets meer geven (maximaal 2 schepjes per parkiet).

Groetjes, Ilse

pinootje

Mijn parkietje heeft dit voer ook, maar ik stop zijn etensbakje gewoon helemaal vol voor een week, is dit ook goed?

Scotty - Keecko

Hoi pinootje,

Je kan beter je parkietje de dagelijkse dosering geven. Als je zijn voerbakje helemaal vol stopt, heb je grote kans dat je parkietje eerst al het lekkere eruit gaat snoepen. Dit heet snacken en is niet goed voor je parkietje.

Als je hem/haar per dag (of 2x per dag) voert, eet je parkietje (meestal) alles op, dus krijgt hij/zij de lekkere maar ook de gezonde voedingsstoffen binnen.

Groetjes, Ilse

pinootje

Kan hij er dan wel bij? Hij is deze week in de rui, kan ik dan beter deze week gewoon het hele bakje vol laten zodat hij wel goed eet?

Scotty - Keecko

Hoi pinootje,

Rui of niet in de rui. Het is belangrijk dat je parkietje per dag vers voer krijgt en de juiste dosering, zodat hij alle nodige stoffen binnenkrijgt.

Dus per dag 1,5 tot 2 schepjes.
Met aanvulling van verse groente of fruit (goed wassen) en af en toe een klein beetje roosvicee door het drinkwater.
In de rui kun je bijvoorbeeld ietsje meer voer geven (2 schepjes), wat verse groentjes/fruit geven en bijvoorbeeld 2 dagen in de week het water mengen met roosvicee voor de vitamientjes.

Als het goed is weet je parkietje waar zijn voerbakje zit ;) Het zal wel wennen zijn dat er nu wel minder eten in zit, maar nu krijgt je parkietje al het nodige binnen en kan hij niet meer kiezen voor alleen het lekkere.

Groetjes, Ilse

Parkieten-Freak

Citaat van: pinootje op oktober 21, 2007, 17:27:37
Mijn parkietje heeft dit voer ook, maar ik stop zijn etensbakje gewoon helemaal vol voor een week, is dit ook goed?

Nee, dit is niet goed.
Pinootje, het lijkt me handiger als je eerst de pagina voeding op de website even goed doorleest. Dit soort informatie kun je namelijk zelf heel gemakkelijk vinden.
http://www.parkietenfreak.nl/a-voeding.php