heeft mijn parkiet ADHD!

Gestart door _shady_, september 10, 2007, 13:29:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

_shady_

hallo allemaal!
mijn parkiet loopt steeds heen en weer op haar stok
herkent iemand dit ook bij zijn of haar parkiet??????? :-X

Safrena

Hey shady

Mijn parkietjes kunnen ook soms zo heen en weer lopen, op hun stok of ringen of waar ze ook zijn op dat moment

Dat is geen ADHD maar gewoon blij, enthousiast, en opgewonden zijn.

Vele groetjes

_shady_

oke geen adhd hihihihii maar dat lijkt er wel op
mischien moet ik zijn batterij er uit halen :D  hihihihi
maar bedankt nu weet ik wat het is.

Joske

Onze parkietjes 'dribbelen' altijd heen en weer op de stok als ze graag uit de kooi willen. Wellicht is dat bij jou ook gaande?

Sjanti

Mijn parkietje heeft ook van die "aanvallen". Dan ineens begint ie heen en weer te springen in zijn kooitje en druk met zijn hoofd te schudden, alsof ie aan het headbangen is!  :P

Tjipie lover

Hihi mijne doen dat ook.
Tegenwoordig als ze het doen vraag ik ze voor de gein of ze happy feet hebben.
(Film Happy Feet, Pinquin Mumble kan ook zijn voeten niet stilhouden!! Is een tapdanser.)
Zodoende heet een van mijn Nieuwste grasparkieten ook Mumble.
Maarjah Donder kan zo mooi headbangen erbij lig je echt helemaal dubbel van het lachen!

Groeten Ank.

Meltjuh

Het constant heen en weer lopen op de stok heeft niks te maken met ADHD ( en ik kan het weten hahaha)
Het heeft meer te maken met stereotyp gedrag. Parkieten leren dat zichzelf aan vaak door verveling en/of stress.
Door het heen en weer lopen komt er een bepaalt stofje vrij waardoor ze zich prettig voelen. Het kan niet echt kwaad maar het hoord natuurlijk niet. Zorg in iedergeval voor veel afleiding voor je parkietje :)

Safrena

Citaat van: Meltjuh op september 12, 2007, 10:03:56
...
Het heeft meer te maken met stereotyp gedrag. Parkieten leren dat zichzelf aan vaak door verveling en/of stress.
...

Hey Mel

Dat ze dit zichzelf leren door verveling en/of stress kan, maar is zeker niet altijd zo  ;)

Hier doen ze het ook heel af en toe en hebben ze voldoende speelgoed en uitdagingen, vervelen zullen ze zich hier zeker niet doen ;)
Hier doen Belle en Birdy het naar elkaar toe uit opwinding en om te spelen met elkaar. Meestal zie je dan ook hun kopveren rechtstaan ;D

vele groetjes

Meltjuh

Citaat van: _shady_ op september 10, 2007, 13:29:20
mijn parkiet loopt steeds heen en weer op haar stok

Ik bedoel dan ook echt alleen dit stukje. Wat de rest verteld is dan ook gewoon spelen inderdaad. ;)