Hoe lang alleen laten?

Gestart door rogierlommers, augustus 31, 2007, 15:04:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rogierlommers

Onze parkiet Roepie is heerlijk tam! Echt een top-beestje. Als we thuis zijn staat z'n kooi altijd open, hij kan dus zelf kiezen of hij wel/niet in de kooi is. Gaan we echter weg, dan stoppen we Ropie in de kooi. Alleen nu het volgende. We moeten twee dagen weg. D.w.z. vanavond na het eten (uurtje of 20.00 uur) vertrekken we en we komen zondag tegen 15.00 uur terug. Kan dit? Natuurlijk zorgen we voor vers voer/water in z'n bakjes en een takje trosgierst enzo...maar toch, we vinden het zielig. Hoe doen jullie dit?

Equal1zer

Nja omdat ik zoveel vogeliƫres hier heb vraag ik plaatselijke kweker om mijn vogels te komen verzorgen.. Maar meestal blijf ik toch thuis vanwille mijn dieren hier. Het zijn in principe maar 2 dagen dus ik zou zorgen voor je gewone eetbakjes en op de bodem nog erges een koppetje zetten. Dat is mss wel overdreven maar beter te veel dan dood als je thuiskomt. Ook zou ik zijn gewone eetbakjes voldoen en op bodem nog wat zetten. Mss als je een badje hebt voor hem dat ook ophangen? Zorg wel dat het niet afvalt. Water is dus zeer belangrijk want een vogel kan nog geen halve dag zonder water.

Hopelijk genoeg informatie.

Grtzz

Caradow

Voor een keer kan het helemaal geen kwaad om wat extra voer te verstrekken en een dagje het water niet te verversen. Doe het voor je weg gaat en verschoon het weer als je zondag thuis komt. Kijk wel even voor de zekerheid of hij zich in de kooi niet kan bezeren of vast kan komen te zitten en of hij niet kan ontsnappen.

Zet de radio aan zodat het niet alleen maar doodstil is en eventueel een schemerlampje aan laten voor de donkere uren.

Hij zal zich heus wel een keer kunnen vermaken in de kooi ;)

rogierlommers

Citaat van: Caradow op augustus 31, 2007, 15:30:21
Voor een keer kan het helemaal geen kwaad om wat extra voer te verstrekken en een dagje het water niet te verversen. Doe het voor je weg gaat en verschoon het weer als je zondag thuis komt. Kijk wel even voor de zekerheid of hij zich in de kooi niet kan bezeren of vast kan komen te zitten en of hij niet kan ontsnappen.

Zet de radio aan zodat het niet alleen maar doodstil is en eventueel een schemerlampje aan laten voor de donkere uren.

Hij zal zich heus wel een keer kunnen vermaken in de kooi ;)

Oke, maar dan staat 's nachts de radio ook aan. Ik heb een radio die ik NIET kan voorzien van een timer ofzo. Dus het is OF radio aan OF radio uit.

Caradow

Doe maar lekker aan, gewoon zachtjes, hoeft niet hard.

en prettig weekend :)

rogierlommers

Citaat van: Caradow op augustus 31, 2007, 16:30:59
Doe maar lekker aan, gewoon zachtjes, hoeft niet hard.

en prettig weekend :)
Dankje.

Er schoot me net iets te binnen. Misschien helpt een tweede parkiet? Ik ga hier binnenkort even een nieuw topic over openen.

Safrena

Hey rogierlommers

Kijk daar heb ik dan een totaal andere mening over dan Caradow.
Misschien omdat ik extreem ben of zo :-X

Persoonlijk zou ik mijn diertjes dus nooit van vrijdagavond tot zondag alleen thuis laten.
En zeker niet als hij geen vriendje heeft. Dat vind ik heel zielig (ook al blijft de radio aan), het diertje heeft twee dagen totaal geen aandacht :-\

Niet dat het diertje tegen dan, ziek zou zijn of wat dan ook hoor, maar ik zou het zelf nooit doen.
Maar zoals ik al zei, dat ben ik, en ik ben daar misschien wel extreem in :-X

Vele groetjes



paooltje

Hi,
Ik ben het met Safrena eens hoor... Zelf zou ik ook mijn parkietje niet een heeel weekend alleen laten, dus zo extreem ben je ook niet (hihihihihhiih)... Heb je geen buurman/buurvrouw die voor jou parkietje zou kunne zorgen...

Fijn weekend,

Groetjes, Paola

Caradow

Het is maar anderhalve dag en het is niet iets wat regelmatig voorkomt..

Ja, ik ben over het algemeen ook erg Extreem, net als Safrena, maar in dit geval even niet ;)

roha

Hoi,

Wij laten de parkieten ook wel eens zo'n kleine 2 dagen alleen.
Langer echt niet, dan zorg ik voor een oppas.
We doen de radio aan en een licht bij de voliere. Deze zitten dan achter de tijdschakelaar. Ook maken we een gedeelte van de kooi, het achterste deel, bedekt met een doek, zo'n 1/4 of 1/3 deel.
We geven voldoende eten en er gaan 2 bioboxen in.
Het water meng ik dan ook aan met appelazijn.
Zo gauw we terug zijn wordt de boel ververst en mogen ze er ook uit!
Hier is het zo dat ze niet alleen zitten, met meerdere in een kamervoliere.
Het gebeurt niet vaak en als we weg zijn, dan heb ik ook wel moeilijke momenten.
Maar als we dan thuis komen, zijn ze lekker aan het kletsen en blij dat ze er weer uit kunnen.
Als je iemand kan regelen, die af en toe wil kijken hoe het gaat, zou ik daar voor zorgen. Dan voelt je vriendje zich niet zo heel erg alleen en jullie zijn ook ietsje gerustgesteld.