Schattige babyparkietjes zoeken huisje! (Maasland, Zuid-Holland)

Gestart door Susanne32, juli 28, 2007, 12:14:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Susanne32

Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien in mijn topic ( http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,14577.0.html ) onder 'Broeden' hebben gelezen, hebben Belle & Pipo een nieuw nestje... Was niet de bedoeling, maar is toch gebeurd...  :-\ Een dag voor onze vakantie was het 1e ei gelegd en tijdens onze vakantie (26 of 27 juli) is het 1e parkietje uit het ei gekropen.

In totaal hebben we 3 kleintjes (van de 5 eitjes zijn er 3 uitgekomen), waarvan eentje misschien al een nieuw huisje heeft gevonden. In ieder geval zoek ik dus voor 2 parkietjes nog een nieuw thuis.

Over het geslacht kan ik nog niets zeggen; over de kleuren wel:

- het oudste parkietje is lila-met-wit
- de middelste fletsgeel-met-blauw-en-een-beetje-groen
- de jongste krijgt de kleuren van zijn/haar vader: felgroen-met-geel

Ik vraag geen geld voor mijn parkietjes, maar wel:

- een liefdevol thuis
- bij voorkeur met een of meerdere andere vogelvriendjes
- veel aandacht
- een ruime kooi (evt. een volière)
- mogelijkheid tot vliegen (niet kortwieken dus...)
- een rook- en katvrije omgeving

Als je interesse hebt in 1 van deze schatjes :-*: stuur me een mailtje of PB'tje!  ;D

Hieronder een paar foto'tjes:


[verwijderd door de beheerder]

Susanne32

#1
Hallo,

Er staat een fout in het bovenstaande: 26 of 27 juli moet zijn 28 of 29 juNi als geboortedatum van het het oudste parkietje!

Anders zouden ze wel heeeel erg snel zijn gegroeid... ;)

Voor de volledigheid: we verwachten dat de kleintjes binnen 2 tot 3 weken zelfstandig zullen zijn en hun ouders kunnen verlaten.

Susanne32

#2
Hallo,

Hier nog even een foto-update van ons nestje babyparkieten.

Foto's zijn vanavond genomen. De oudste zit in de 'deuropening', bijna klaar om de grote sprong van het nest in de kooi te wagen, erg grappig om te zien.

De oudste is nu ca. 4,5 week oud, de middelste 4 en de jongste 3,5 week oud.

De middelste zit een beetje zielig op mijn hand, omdat hij een paar dagen geleden zijn pootje heeft bezeerd toen hij plotseling van mijn hand op de grond sprong...  :( Ik hoop dat het pootje snel beter zal zijn...

[verwijderd door de beheerder]

Susanne32

En deze was ik nog vergeten... Gemaakt tijdens het 'uitmesten' van het nest vanavond  ;)

[verwijderd door de beheerder]

tup en joep

Hoi susanne
Ik heb niet eerder kunnen reageren i.v.m huwelijksreis
Maar ik heb wel intresse in het blauwe parkietje voor in de voliere

Groeten Andrea

Susanne32

Hallo,

De 3 parkietjes hebben inmiddels een nieuw huisje gevonden, dus wat mij betreft kan dit topic worden gesloten!  ;D


Ingrid