Samen met 4 zebravinkjes

Gestart door Minimie, mei 05, 2007, 17:13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Minimie

Hallo.

Mijn naam is danielle en ik krijg binnen kort een grasparkietje , een jong.
Ik heb een kamer voliere met 4 zebravinkjes.

Kan het kwaat als een grasparkietje samen met 4 zebravinkjes in 1 kamer voliere gaan of is het beste om het hok in twee delen op tesplitsen??????

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!!!!

Groetjes Danielle :D :D :D

Josephine

Ik weet niet precies wat zebravinkjes zijn/doen, maar 1 grasparkiet met 4 zebravinkjes lijkt met niet zo'n goed idee. Ik denk dat je de kooi beter kan splitsen...

Minimie

Hoi hier ben ik weer.
Zebravinken zijn kleine vogeltjes die broeden als of het hun lust van hun leven is en is ongeveer net zo groot als een mus.
ze zijn grijs met rode wangen , bruine vlanken met witte stippjes onder de vleugels.
Met rode snavel/oranje.

Groetjes Danielle ;) :D ;D

Safrena

Hey Minimie

Volgens onderstaande link kunnen zebravinken samen met parkietjes

http://www.grasparkiet.com/vreemd/vreemd004.asp

Persoonlijk zou ik daar toch heel voorzichtig mee zijn

vele groetjes

Josephine

Ik zat te twijfellen of ik de link mocht plaatsen maar doe het nu toch maar, hier raden ze het sterk af:
http://www.zebravink.nl/vragen/read.php?f=1&i=484&t=481

Meltjuh

Ik heb er nog nooit van gehoord dat grasparkieten zebravinkjes doodbijten ??? en ik heb al aardig wat volières gezien.
Zolang er gewoon koppels gehouden worden lijkt het me geen probleem. Bijna alle kwetsbare tropische vogeltjes kunnen samen met grasparkieten :).

luis

ik heb hier zebravinkjes en grasparkietjes bij elkaar zitten en dat levert geen probleem op..

Mars

Ik zou dan persoonlijk in de voliere wel gaan voor twee grasparkietjes (man en man of pop en man) en niet maar eentje. In veel buitenvolieres worden ze ook wel samen gehouden.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Minimie

Hallo.

Ik ga het grasparkietje eerst in een andere hok zetten zodat ze aan elkaar kunnen wennen.
En dan verloop van tijd zet in het grasparkietje in de kamer voliere en goed in de gaten houden wat er gaat gebeuren.
Maar ik denk dat het wel goed zal gaan want mijn zebravinkjes kunnen heel erg goed met elkaar op schieten en dus waarom niet met een grasparkietje.

Groetjes Danielle :)

Pe0Pe

Dat goed,, Je moet  de vogel  laten wennen aan de andere vogels! Maar ik denk het het niet verstandig is om echt bij elkaar in te doen! Want het is een jonge vogel  en gaat zijn wereld verkennen ! Hij kan gaan bijten (spelend)  En een grasparkiet heeft speelgoed nodig en zebravinken niet! dit kan de zebravinken in de weg zitten! ne wat voor spijlen heb?horizontale zijn beter voor de grasparkiet zo kunnen ze klimmen en verticale zijn beter voor zebravinken ,, zo hebben ze beter zicht!

bentje

je kunt het opzich wel proberen maar ik zoe toch een nood kooi bij de hand houden voor het geval dat het mis gaat.
groetjes benthe

Minimie

ja dat doe ik zeker , ik zit tedenken aan dat ik de zebravinkjes in de kleine kooi ga stoppen en de parkietje in de kamer voliere