Wanneer een tweede?

Gestart door Marieke-Tommy, februari 27, 2007, 08:22:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marieke-Tommy

Hallo allemaal,
Ik ben al druk op zoek naar een tweede parkietje omdat mijn eerste al behoorlijk tam is. (ik mag alles bij hem, alleen wil hij nog niet makkelijk op mijn vinger komen zitten). Mijn ouders zeiden vandaag dat ik Tommy eerst helemaal tam moet maken voor ik er een tweede bij moet nemen.

Kunnen jullie me helpen? Kan ik al een tweede parkietje kopen? (ik zou ze de eerste twee weken naast elkaar zetten in aparte kooien).

Groetjes Marieke

ibi

heey

fijn dat hij al zo tam is.
het duurt echt niet zo lang hoor voordat je hem tam hebt.
je mag toch alles bij hem doen.
doe wat trosgierst bij zijn snavel en je vinger voor zijn buik.
hij zou er van zelf op gan zitten.
jou parkkiet is binnenkort heel tam   :)

groetjes

Marieke-Tommy

Dank je Ibi, voor je lieve berichtje. ;D
Het probleem is alleen dat Tommy geen trosgierst lust :P. Maar ik heb het in het begin met gewoon voer gedaan (daar is hij gek op ::)) en toen dat helemaal goed ging ben ik het zonder voer gaan proberen. Sinds vanochtend doet hij dat eigenlijk heel goed! :-* Hij ging zich gewoon zitten wassen op mijn arm!!! :-*
Zometeen gaat hij zijn eerste vlucht maken.

Denk je dat ik al op zoek kan gaan naar een tweede???

Groetjes Marieke (en Tommy :-*) :D

Scotty - Keecko

Hoi Marieke,

Het klinkt alsof je parkietje handtam aan het worden is :) Heel goed!
Hoe lang heb je Tommy nu?

Als je zeker weet dat Tommy vrijwillig op je vinger springt, is hij klaar voor zijn eerste vlucht. Als Tommy straks weer in de kooi moet, moet je rustig de tijd nemen. Het kan namelijk wel eens voor komen, dat ze wel op je vinger springen en als je vlak bij het deurtje bent dat ze dan wegvliegen. Probeer hem dan te lokken met voer, fruit of groentjes.

Succes met de eerste vlucht!
(misschien wist je dit al, maar denk erom dat de gordijnen voor de ramen zitten. Kijk ook even op deze link: http://parkietenfreak.nl/r-gevaren.php)

Groetjes, Ilse

Marieke-Tommy

Hoi Ilse :D,
ik heb Tommy nu 3 weken (en 2 dagen :P).

Ik doe de gordijnen zeker dicht!!! ;D

Groetjes Marieke

(denken jullie, nu jullie deze informatie hebben, dat ik op zoek kan gaan naar een tweede parkietje?)

Scotty - Keecko

Hoi Marieke,

Je hebt je parkietje al een paar weken zie ik, hij is goed gewend en poetst op je arm. Tommy lijkt me al aardig tam :)

Ik denk dat je wel op zoek kan gaan naar een tweede parkietje. Tommy vindt dat vast heel leuk!

Groetjes, Ilse

Mars

Als het heel goed gaat met tam maken, dan kun je eentweede parkietje nemen. Houd er dan wel rekening mee dat Tommy een kleine terugslag in het tam zijn kan krijgen. Maar dat komt dan weer helemaal goed.

Je hebt je parkietje nu drie weken en schrijft eerder dat hij geen trosgierst lust. Hang gerust een stukje bij hem in de kooi, dan gaat hij daar vanzelf aan eten. Heeft hij het eenmaal ontdekt dan wil hij het graag uit je hand hebben. Zo werkt het met groentes en fruit overigens ook: gewoon een week ophangen of desnoods een maand (wel iedere dag verse uiteraard).

Groeten Marcia

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Marieke-Tommy

Hallo iedereen, :D
bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad gewoon trosgierst in de kooi laten hangen, maar ik geef niet iedere dag nieuwe. Dat ga ik dan vanaf nu doen! ;D

Ik weet inderdaad dat Tommy een kleine terugslag kan krijgen, maar zal hij echt wel weer gewoon tam worden? (ik weet niet of hij ook weer zo tam wordt als nu, omdat hij nu dus nog niet helemaal tam is).

Ik hoop dat jullie deze vraag snappen. zo niet, zeg het dan, dan probeer ik hem wat beter uit te leggen. ;)

Groetjes Marieke

Mars

Volgens mij kun je het trosgierst wel twee dagen laten hangen hoor! En om niet te veel weg te hoeven gooien kun je stukjes van 2 a 3 cm ophangen. En je weet dat als ze het eenmaal eten je beter niet meer dan een halve stengel per week kunt geven: het is erg vet.

Groeten Marcia



Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Marieke-Tommy

Sorry dat ik jullie zo blijf bekogelen met vragen maar ik wil dingen gewoon graag zeker weten. :-[ ;)
Ik ga vanavond tegen mijn ouders zeggen dat ik dus volgens jullie op zoek kan gaan naar een parkietje (een tweede).
Maar dan heb ik nog 1 vraagje: Is het het beste als ik een parkietje aanschaf die al een beetje tam is? (aangezien Tommy nog niet helemaal handtam is).

Alvast bedankt voor jullie reacties! :D
Groetjes Marieke

(Tommy heeft net zijn eerste vlucht gemaakt! Hij kwam heel lang op mijn vinger zitten en ging lekker een beetje dutten op mij n vinger. Toen bracht ik hem naar zijn hok en voor het deurtje vloog hij weg :o :P. Daarna lokte ik hem met eten en toen deed ik hem met etensbakje en al in zijn kooitje. Het ging hartstikke goed!!! Nu ben ik nog verliefder op hem dan ik al was :-* :P :D).

Safrena

Hey Marieke

Je moet niet meteen een parkietje  nemen dat al een beetje tam is, kies gewoon het diertje dat jij het leukste vind  ;)

In het begin zitten beide lieverdjes toch apart in een kooi  en kun je Tommy zo rustig verder tam maken, en kun je meteen ook bezig zijn om je nieuwe parkietenvriendje tam te maken ;) ;)
Tegen dat ze lekker samen mogen in de kooi, zullen ze al redelijk handtam zijn en kun je snel genieten van twee super lieve en tamme lieverdjes  ;)

Vele groetjes


Trippy

hoi,

Al een keuze gemaakt ??
Hoe gaat het nu met Tommy ? Is hij nogsteeds zo tam ??

Ik denk zelf inderdaad dat je niet perse een al een beetje ( ??? ) Tam parkietje aan hoeft te schaffen.
Ga gewoon voor het parkietje waar je helemaal ''verliefd'' op bent  :-*

Groetjes,Ursula

Marieke-Tommy

#12
Hai allemaal, :D
Morgen ga ik mijn tweede parkietje ophalen!!! :-* :-* :-*
Ik heb contact opgenomen met de kweker waar ik mijn eerste parkietje ook vandaan heb. Die man had nog een vogeltje voor me. ;D Het wordt een blauw met witte. :-* :-* :-*
Dat vogeltje is 2,5 maand oud en nog niet tam. :P 8)
Doegies!
Veel liefs Marieke :-* :-* :-* ;D

(bedankt voor jullie reacties) :-* ;D

En daarmee is jouw vraag voldoende beantwoord. Veel plezier met je nieuwe gevleugelde vriendje/vriendinnetje ;). Gr. Ingrid