Nieuw parkietje erbij...

Gestart door Fergie, februari 11, 2007, 18:05:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fergie

hoi,

Ik heb sins vier dagen een nieuw parkietje er bij van ongeveer 9 weken, Ik heb hem in een aparte kooi omdat ik probeer hem tam te maken .. Maar hij blijft heel schuw en bang , En vliegt tegen de tralies van paniek.. Hij heeft ook de eerste twee dagen diaree gehad , En verliest best veel veren (grote en kleine) .. Mijn ander parkietje wat ik nu al twee weken heb ik al redelijk tam en niet meer bang na de tweede dag al niet meer.. mijn eerste parkietje is ook erg speels en levendig .. Maar ik weet niet wat ik nu moet doen met mijn tweede parkietje (denk niet dat hij ziek is) Ziet er ook gezond uit en eet en drinkt ook goed.. En maakt ook contact met mijn eerste parkietje (fluit dan leuk enz) . Ik wou ze graag samen in een kooi hebben .. Maar nu weet ik niet hoe ik dat moet doen , want hij wordt maar niet tam en blijft echt erg bang..  :( Wat moet ik doen, wat is er aan de hand ? Hoop echt dat jullie mij verder kunnen helpen...

judoka890

wellicht moet je parkietje toch nog wennen
en elk parkietje is weer anders ik heb mijn vogel nu al 5 weken en hij is ook nog niet helemaal gewend
probeer toch rustig je parkietje te laten wennen
en praat vooral veel met hem

Parkieten-Freak

Vier dagen is nog erg kort om een parkietje tam te maken, ik zou gewoon nog even afwachten. Het vogeltje moet vertrouwen in je krijgen, en dat kan even duren.


Fergie

Oke goed :) ... En dat hij zo veel veren verliest dan ? , en hij heeft last van diaree ... Heeft dat te maken met stres en of zijn angst dan ? 

karin v h

Hallo Fergie,
De dingen die jij op noemt kunnen allemaal met de stress te maken hebben. Jij hebt hem ergens opgehaald. Hij is vervoerd, andere kooi, omgeving en mensen. Dit heeft allemaal invloed op de situatie.
Het ene parkietje kan daar wat beter tegen dan het andere. Ook hoort hij jouw andere parkietje geluidjes maken.
Wacht het maar eens een week af, dan moet hij al aardig zijn opgeknapt en gewend zijn.
Groetjes karin

Mars

En neem ipv van 4 dagen maar acht weken de tijd om je parkietje tam te maken. Ik vind het echt erg dat je in een ander topic schrijft ddat je vader hem terug wil brengen omdat je hem niet tam zou krijgen.

Echt waar, niet ieder parkietje is zo rustig dat het meteen na een week of twee weken al vertrouwen in je heeft. Maar je zult zien dat dat met twee maanden vast al een heel stuk beter gaat.

Geduld!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Trippy

#6
4 dagen....  :o
Dat is wel heel erg kort.
Wizzy en Woppy heb ik net 7 maanden en die zijn niet tam... maar worden wel steeds tammer
En Trippy heb ik 5 dagen en die is mega tam ! geeft kusjes enz.
Zo zie je maar iedere parkiet verschild
En hem terug brengen omdat hij naar 4 dagen niet tam is ...
Neem dan maar heen parkietje mee terug want je eerste parkietje was een parkietje waar er niet veel van zijn net als Trippy !

Sorry maar ik voel me bij zulk soort dingen echt even opgefokt   ::)  >:(
Groetjes,Ursula

We blijven wel netjes tegenover elkaar. ;)
Fergie komt hier alleen maar advies vragen.
Groetjes, Sonja.

Fergie

Nee heb m nu een of twee weken  :o . Maar ik ga t niet opgeven , ga het verder proberen .

DarkWolf

#8
Het heeft bij Falkor ook heel lang geduurd eer hij tam was, en toen ik dacht dat het zover was begon hij te bijten (en dat doet hij nu soms nog).
Iedere parkiet is anders, de ene went veel sneller dan de andere. Er is ook geen een mens hetzelfde, al maken 2 mensen hetzelfde mee toch gaan ze totaal verschillend reageren.
Laat hem maar lekker wennen aan zijn kooi, en kijk mss voor tips rond tam maken hier: http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Ik vind het ook erg dat je vader hem terug wil doen naar de dierenwinkel! Je weet niet wat hij in de dierenwinkel (en daarvoor) heeft meegemaakt, misschien heeft ie de eerste weken van zijn leven ergens in slechte omstandigheden geleefd en heeft ie nooit contact gehad met mensen (buiten dan diegene die voor de tralies komen kijkn naar de diertjes) en dan vind ik het maar normaal dat hij zo reageert!

Trippy

Sorry  :-[
Bij het ene topic schreef je hem terug wou brengen,
en ik was vergeten naar de datum te kijken  :-[  :-[  :-[
Heel erg Sorry ik had beter moeten opletten  :-[

Fergie

Ik heb het me vader laten lezen , en geeft jullie ook gelijk. Bedankt voor jullie hulp, ik wil hem ook niet weg doen. Denk dat hij inderdaad meer tijd nodig heeft om vertrouwen te krijgen. Maar Ik maakte mij best zorgen daar over (ook hoe mijn vader er mee om wou gaan) Jullie hebben gelijk, ik moet geduld hebben .
En Trippy ik neem het je niet kwalijk.  8)

lidy64

Inderdaad, gewoon de tijd nemen, dan komt het vanzelf wel. Overhaasten heeft al helemaal geen zin. Ik heb sinds 4 weken 2 parkietjes. En nu vliegen ze al rond en komen op je hand zitten. Ik vind dit zelf al best wel snel, want twee te gelijk tam maken duurt gewoon langer. En 1 a 2 weken is dus nog erg kort. Je zult zien, als je geduld hebt zal het elke dag wat beter gaan. En niet teveel tegelijk verwachten, gewoon stapje voor stapje.

Succes!

Lidy