Zo zie je maar,hoe onverspelbaar dieren zijn ...

Gestart door Trippy, januari 20, 2007, 17:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trippy

Hoi hoi ,
Zojuist ben ik me helemaal kapot geschrokken,
Mijn hond , Deed eerder nooit wat tegen Wiz en Wop maar sinds gister eten ze uit mijn hand  :)
Ik was Woppy net op de deurklink wat trosgierst aan het voeren,
Hij zetten en stap opzei en viel, de hond die normaal niks dee ( >:()
Sprong op en had Woppy onder zijn poten  :(
Ik heb nog nooit een dier getrapt maar nu moest ik wel  :(
Sorry maar ik moet het even kwijt...
Gelkkig heeft Woppy niks
Zo zie je maar een dier is altijd onbetrouwbaar wat hun instinct  :'(
Groetjes,Ursula


Annika

Citaat van: ibi op januari 20, 2007, 17:38:26
heb je je hond ook getrapt ??? ???

het lijkt me dat ze de hond een schop gegeven heeft zodat ie de parkiet zou 'loslaten' en natuurlijk niet de parkiet geschopt.

Het moet ontzettend schrikken geweest zijn. Hier gaat het tot nu toe ook altijd goed met de hond en de parkieten, maar het is altijd goed opletten en inderdaad, je kunt nooit 100% zeker zijn helaas.
Gelukkig is het goed afgelopen!

Groetjes Annika

Safrena

#3
Hey Trippy

Er word hier op het forrum voldoende waarschuwingen geplaatst, om voorzichtig te zijn met meerder diertjes.
Een diertje blijft een diertje en kan altijd onverwachte dingen gaan doen hoe lief en tam het ook is

Gelukkig zijn er geen ernstige gewonden, maar wie weet een volgende keer  :-\

Vele groetjes


Sara

Ik vind dit toch wel erg hoor ???
Je straft je hond,maar honden stammen af van wolven en hebben nu eenmaal ook nog een jachtinstinct..
Het is dan ook aan de baasjes om extra voorzichtig te zijn,en niet om de hond te straffen als het baasje toch niet genoeg oplet.
Je moet gewoon voorkomen dat je hond bij je parkiet kan,volgens mij heeft je hond toch al eerder naar je parkieten op de loer gelegen.Als je hond aandachtig naar je parkieten kijkt,moet je toch al weten dat ie iets van plan is,en dat je hem beter niet in de buurt laat bij je parkieten?
Sorry voor mijn reactie,maar ik vind het echt erg dat dit gebeurt is met je parkiet,
en dat jij je hond er ook nog voor schopt,
terwijl het eigenlijk een beetje je eigen schuld is,
al deed je hond eerder niets aan je parkieten,je leest op het forum hier vaak genoeg dat dieren heel ineens toeslaan op de parkiet,en dat zo'n ongeluk ongelofelijk snel gebeurd is.Het was natuurlijk nodig om iets te doen zodat je parkiet gelost werd door je hond,maar het gevolg van je hond schoppen had ook anders kunnen uitdraaien,vaak maak je je hond hier nóg kwader door en gaat deze zich nog extra wreken met het geen dat ie niet mag(zoals in dit geval met je parkiet).Ik heb hier ook parkieten en een hondje samen,maar mijn hondje is een dwergshitzu en ze is al 10 jaar oud en ze slaapt bijna 20uur per dag,en heeft nooit interesse getoont in de dieren hier.Maar met grote honden en jachthonden is het altijd extra opletten geblazen,zeker als je hond nogal dikwijls in de buurt is als je parkieten los zitten.
Zoals ik lees,viel je parkietje van de deurklink,kan je parkietje dan niet vliegen?
Ik hoop dat je parkietje geen trauma heeft,en dat je nu beter gaat opletten.
Ik weet ook wel dat een ongeluk echt in een klein hoekje schuilt en je het vaak niet kan vermijden,maar een ongeluk dat komt door een hond of kat,was vaak wel te vermijden als het baasje beter opgelet had.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

DarkWolf

@ Sara: Ik denk niet dat een hond een wraak-gedrag heeft hoor..Volgens mij gaat hij die schop nu associëren met het feit dat hij niet aan de parkieten mag komen!
En je zegt zelf dat je een hond hebt die nooit intresse heeft getoont in dieren, terwijl je daarvoor bezig was dat je altijd moet opletten. Mijn kat heeft ook nog nooit intresse getoont in dieren, maar ik laat ze nooit alleen bij mijn parkiet (die in zijn kooi zit he, khaal hem er nooit uit als ons kat binnen zit).
Vind je reactie gewoon beetje dom..Het is niet omdat je hond al oud is (en omdat het een dwergshitzu is) dat die nx gaat doen!

Annika

het lijkt me dat elkaar 'beschuldigen' geen enkel nut heeft ....
Er is een topic over grasparkieten en andere huisdieren, daar kun je mijns inziens je mening goed kwijt, maar dit topic is gemaakt door iemand die flink geschrokken is en ik denk niet dat het dan fijn is om allerlei verwijten te horen. Diegene weet zelf dondersgoed dat het misschien geen slimme zet is geweest.
Zelf heb ik mijn dieren ook vaak samen los, tot nu toe gaat het goed en ook ik weet dat een ongeluk in een klein hoekje zit, maar ik neem het risico, of anderen het daar nou mee eens zijn of niet. Het is mijn verantwoording, wat niet wil zeggen dat, als het toch een keer fout gaat, iedereen er maar meteen op moet duiken om te zeggen hoe stom het is geweest  :'(

Groetjes Annika

Trippy

Ik vindt het niet erg hoor ;)
Ik trapte niet echt hard maar het was een reflex
Zoals ik al beschreef.. Ik was met Woppy bezig en Rakker stond achter me,
Ik had niet verwacht dat Woppy zou vallen.Hij komt nooit op de grond
Er is altijd iemand aanwezig bij Wizzy en Woppy( Nou ja Bijna altijd  :-\)
Omdat het meer een reflex was met het trappen,ben ik na een minuut of 3 naar Rakkertje toegegaan (het is tenslotte Mijn Vriendje) En ja... dan ga ik met hem praten  :-\
Gelukkig gaat alles goed met Woppy hij komt nu al zonder trosgierst op mijn hand  ;D
En tjilpt weer gewoon ( GELUKKIG!)
Ik snap dat jullie zo reageren zou ik zelf ook doen,
Maar je ziet een ongelukje zit in een klein hoekje ( :(  :-\)

Groetjes

Trippy

#8
Citaat van: baasje van Arno op januari 20, 2007, 18:22:32
Ik vind dit toch wel erg hoor ???
Je straft je hond,maar honden stammen af van wolven en hebben nu eenmaal ook nog een jachtinstinct..
Het is dan ook aan de baasjes om extra voorzichtig te zijn,en niet om de hond te straffen als het baasje toch niet genoeg oplet.
Je moet gewoon voorkomen dat je hond bij je parkiet kan,volgens mij heeft je hond toch al eerder naar je parkieten op de loer gelegen.Als je hond aandachtig naar je parkieten kijkt,moet je toch al weten dat ie iets van plan is

Oke even dit...
Ten eerste ik was met Woppy bezig dus ik lette op...
En ten 2de  ik stond met mijn rug naar rakker toen dus kon ik hem niet zien hij lag trouwens toen ik naar Woppy ging,Lekker achter me te slapen dus dit kon ik ook niet weten
Maart ik doe de hond niet naar boven of naar buiten wandt dat is voor hem toch ook niks,
Hij was er tenslotte eerder dan Wiz en Wop en als ik hem nu naar buiten doe dan krijgt hij denk ik eerder een hekel aan ze  :-\ Want als zei los zijn moet ik weg... dan mag ik niet meer knuffelen met de baasjes  ???
De kat doen wij ook weg als Wiz en Wop los zijn maar die vindt het op zolder of buiten niet erg

Sara

@ Darkwolf, nog nooit gehoord van honden die beten omdat een kind aan de staart trok(om maar een voorbeeld te geven) dat is toch ook een 'wraakactie'.
Ontopic:Ja, mijn excuses,Trippy.Had het zo niet bedoeld maar ik jaag me vaak enrom op als ik zo'n dingen lees,omdat het vaak voorkomt omdat mensen de deur vergeten toe te doen en de kat dan binnen sluipt enz,maar in dit geval kon je het inderdaad zelf niet weten,je vertrouwt je hond,net zoals ik doe omdat ie nog nooit eerder een dier kwaad deed.

Veel sterkte voor jou en Woppy.

Groetjes
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

ibi

Citaat van: DarkWolf op januari 20, 2007, 19:58:19
@ Sara: Ik denk niet dat een hond een wraak-gedrag heeft hoor..Volgens mij gaat hij die schop nu associëren met het feit dat hij niet aan de parkieten mag komen!
En je zegt zelf dat je een hond hebt die nooit intresse heeft getoont in dieren, terwijl je daarvoor bezig was dat je altijd moet opletten. Mijn kat heeft ook nog nooit intresse getoont in dieren, maar ik laat ze nooit alleen bij mijn parkiet (die in zijn kooi zit he, khaal hem er nooit uit als ons kat binnen zit).
Vind je reactie gewoon beetje dom..Het is niet omdat je hond al oud is (en omdat het een dwergshitzu is) dat die nx gaat doen!
@ darkwolf       eigenlijk vind ik die reactie van sara helemaal niet dom. >:(
en hond heeft misschien geen wraak gedrag maar door die schop  :-\
kunnen de gevoelens van die hond wel veranderd zijn.  :-\
zo'n hond zou zich best buitengesloten voelen en zal het nog eens proberen maar zoals ursula al schreef ze is  :)naar hem toe gegaan en heeft een beetje met de hond zitten spelen.  :)
dit vind de hond jiust weer fijn en is hij niet meer zo buitengesloten.  ;)
geef hem nog maar een hondensnoepje en ik denk dat het wel weer over is   ;)

Sonja

Hallo allemaal,

Om te discussieren over een onderwerp, is dit niet de aangewezen plaats.

Er is overigens al een discussie-onderwerp over parkietjes in combinatie met andere dieren, zie deze link:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=10784.0

Daarom gaat hier een slotje op. *klik*

Groetjes, Sonja.