flight suit

Gestart door Pascalle, januari 11, 2007, 11:23:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pascalle

Hallo allemaal,

Ik las iets op marktplaats over een flight suit voor valkparkietjes. Dat is een soort tuigje waarmee je met je vogeltje naar buiten kan zonder dat tie wegvliegt. Nu vroeg ik me af of zoiets ook voor gewone parkietjes bestaat. Ik ging met mijn konijn vroeger ook altijd wandelen, maar is zoiets voor parkietjes niet heel zielig? Het schijnt dat ze normaal ermee kunnen vliegen.

Wie weet hier iets meer over?

Tijger mag bij ons altijd hele dagen uit zijn kooi, maar ik wil hem zoveel mogelijk vrijheid gunnen, vandaar!

Groetjes

Pascalle en Tijger

smartie

Voor zover ik weet bestaat zoiets niet voor gewone parkietjes. En al zou het wel bestaan zou ik het niet willen hebben. Mijn parkietjes zijn niet gekortwiekt maar al zouden ze het wel zijn zou ik ze nog niet uit hun kooi mee naar buiten nemen (ook niet aan zo'n tuigje). Het lijkt mij al stress geven voor een parkietje als ie zo'n tuigje aanmoet en zou het niet goed zitten en hij is buiten, hoe tam ie ook is, ben je je parkietje kwijt. Zoveel nieuwe indrukken. En ook een gekortwiekt vogeltje kan een stuk vliegen. Zeker als ie kans ziet mee te liften op de wind. En overleven in de buitenwereld doen ze maar zelden.

Nee, ik zie mijn parkieten als HUISdieren. Ze hebben een lui lekker leventje. Niks te kortwieken of tuigjes. Gewoon elke dag mogen ze heerlijk hun vleugels strekken in de woonkamer. Elke dag minimaal ruim een uur. En ze hebben hun natje en hun droogje. Krijgen zo gezond mogelijk te eten, elke dag vers water/groente of fruit, af en toe stukje trosgierst, schone kooi 1x per week, veel leuke speeltjes om in de kooi mee te spelen en een aantal voor uit de kooi al krijgen ze dan ook aandacht van mij.

Maar ik zou zo'n flight suit voor grasparkieten (trouwens ook voor valkparkieten) afraden!! Je parkietje krijgt vrijheid genoeg doordat ie elke dag lekker uit de kooi mag en zijn vleugels mag strekken in de huiskamer...

Caradow

De flight suits (bird diapers) die jij bedoelt zijn er ook voor grasparkieten. Ze zijn echter niet zozeer bedoelt om je vogel aan een lijntje te laten vliegen, maar meer om een (gekortwiekte) vogel aan te lijnen als je naar buiten gaat, voor het geval hij toch ergens van schrikt en opvliegt. Daarnaast is het in de eerste plaats een LUIER die de overtollige poep opvangt zodat jou huis mooi schooon blijft.

Het is niet verantwoord om je vogel daadwerkelijk te laten vliegen aan dit tuig, hier kleven grote risicos aan.

Pascalle

Hallo

Dank jullie wel voor de reacties. Ik was ook niet van plan om buiten te gaan wandelen, maar gewoon benieuwd naar de mogelijkheden om mijn vriendje zijn leven zo plezierig mogelijk te maken. Als jullie van mening zijn dat het zo slecht is, zal ik het ook zeker niet aanschaffen.

groetjes

Kleintjes

http://www.happybird.nl/ en dan bij assesoires.

Daar staat wel degelijk een tuigje voor kleine parkietjes, maar of dat zo handig is weet ik niet. Met een papegaai gaat dat beter omdat die ook een stuk steviger zijn en veelal makkelijker dan een klein grasparkietje. Wie weet is dit wat je bedoeld. Ik zet dit hier ook alleen ter informatie, verder niet.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Scotty - Keecko

Ik vind dat middelste plaatje bij die tuigjes op die site toch wel erg zielig... Het lijkt net of die papegaai (?) die man op de skeelers moet meetrekken ???

Het tuigje is wel handig als je een gekortwiekte parkiet hebt. Zelf zou ik nooit een parkietje laten kortwieken, maar als dat nou bijvoorbeeld is gebeurd om een goede reden, is het tuigje opzich wel een manier om je parkietje wat van buitenaf te laten zien.

Het lijkt me trouwens wel een erg gepruts om zo'n tuigje om een parkietje te krijgen. Dat beestje kan (als hij/zij daar niet aan gewend is) wel een trauma aan overhouden...

Groetjes, Ilse