rond vliegen

Gestart door Ireen, december 04, 2006, 13:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ireen

Hallo allemaal!
Ik heb nu sinds een week weer een parkietje (Harry)
Dinsdag heb ik hem gehaald en woensdag kwam Harry al op mijn vinger zitten in de kooi het ging allemaal heel erg goed, dus na 2 dagen oefenen en steeds op mijn vinger te komen zitten vond ik dat hij zijn eerste vlucht wel mocht gaan maken! Harry heeft even rond gevlogen en nadat hij een goede landingsplaats had gevonden heeft hij daar de avond doorgebracht.. na een uur of 2 vond ik het wel weer tijd worden voor zijn kooitje maar toen had hij het op mijn vinger zitten niet meer door en vloog hij steeds voor me weg als ik eraan kwam, uiteindelijk heb ik zijn kooi voor gehouden en na een 3tal pogingen is hij erin gestapt. Dit lijkt mij niet de beste oplossing om dit steeds te doen..
Sindsdien is Harry niet meer uit zijn kooi geweest en heb ik alleen in de kooi geoefend om op mijn vinger te gaan zitten en dat gaat allemaal goed! Hebben jullie tops voor mij?!

B.v.d Ireen

Sonja

Hoi Ireen,

Het beste kun je nog wat langer oefenen in de kooi, en Harry pas rond laten vliegen als hij echt heel makkelijk, zonder aarzelen, in de kooi op je vinger stapt.
Je kunt hem proberen te lokken met wat lekkers (bv trosgierst) en ook een spiegeltje wil weleens helpen.

Voor meer tips hierover verwijs ik je naar de zoekfunctie, want er is hier al veel over geschreven:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Groetjes, Sonja.