rui klachten?

Gestart door Mars, november 29, 2006, 22:00:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Jim zit sinds ik thuis ben (sinds een uur  :o) vrij bol en heeft wat dunne ontlasting. Hij is ook erg onder-mijn-haar-kruiperig en heeft een erg blijf-bij-mij bui. Hij wil niet terug naar de kooi. Wel is hij erg actief aan het spelen met mijn toetsenbord (mag niet met diarree) en mijn tablet-pen.

Zou het de rui zijn? Zijn kopveertjes zijn nu voor 1/3 niet meer gestreept (van het deel dat streeploos wordt) en zijn twee langste staartveren zijn eergisteren beide uitgevallen.

Gelukkig heb ik morgenmiddag vrij, dus kan ik hem dan goed in de gaten houden. En ik was al van plan even bij de DA langs te gaan om zijn nageltjes te laten knippen (die doen zeer in mijn nek)...

Wat denken jullie? Ben ik overbezorgd?

Groeten Marcia

PS Renate, het pakje viel goed in de 'smaak', nou ja een deel er van! En je kunt al raden welk deel! Erg veel dank...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Hey Mars

Dunne ontlastig hoort normaal niet bij de rui :-\
Een beetje bol zitten kan wel bij de rui horen. Net als het vaker slapen.

Echter is wel bekend dat zieke parkietjes veel meer aandacht opzoeken bij hun verzorger of ander parkietenvriendje.
Het beste lijkt me dus inderdaad om even langs de vogelarts te gaan.
Wat ook kan helpen is je parkietje onder de warmte lamp zetten. Vaak doet warmte wonderen ;)

Vele groetjes

Mars

De verwarming staat inmiddels al lekker warm, bij gebrek aan warmtelamp. En die blijft uiteraard vannacht aan.

Ik weet dat het aandacht zoeken een teken kan zijn, hoewel hij wel vaker zo'n bui heeft (maar dan meestal op zaterdag of zondag, omdat ik dan de hele tijd in zijn buurt ben). Ook het kruipen in mijn nek zie ik als signaal dat Jim niet happy is. Hij zoekt doelgericht een plekje achter in mijn nek op )lekker warm), onder al mijn haar. Meestal blijft hij liever op mijn schouder, zodat hij zichzelf nog uit de knopen kan redden  ;)

Maar goed, misschien gaat het morgen beter. Ik zal in ieder geval morgenochtend even bellen met de DA voor een nagelknipafspraak. En dan kan hij meteen even kijken/zijn mening geven.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Hoi Mars :)

Vervelend zeg dat Jim niet lekker is/was... Het lijkt wel alsof het ineens rondwaait..

Ik hoop dat het vandaag al een stuk beter gaat, maar het is inderdaad ook wel een prettig idee dat je toch al naar de DA gaat, zodat die even voor de zekerheid kan kijken.

Hopelijk blijkt dan dat Jim gewoon een "owwww ik heb een kroelbui" bui heeft gehad.

Succes!

PS Ik denk niet dat het het eetbare deel was wat in de smaak viel :P

snoepie

Hoe gaat het nu met hem voelt ie zich al wat beter?
Zielig als ze zich niet lekker voelen he, Je maakt je dan gelijk zorgen of er niets aan de hand is.
Heb je zijn nagels al laten knippen? en wat vond de DA ervan?

Mars

Hij was nog steeds erg dun (33 gram). Maar verder wel gezond. Opnieuw werd me aangeraden om hem op Harrissons over te zetten. Heb dus verteld dat ik er zaterdag (vandaag) opnieuw mee zou beginnen.

En dus zit meneer (mevrouw) nu koppig te zijn in zijn kooi  :P

Maar ik ga niet toegeven... (denk ik)

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

NIET TOEGEVEN!!!!!!!!!!