vogelopvang/asiel

Gestart door hannah, oktober 28, 2006, 20:42:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hannah

ik las op het forum dat sommigen hun parkietje uit een asiel/opvang hebben gehaald. sowieso wil ik graag een parkietje opvangen (zoek nog altijd een mannetje). leek me wel een goed idee om er een van een opvang te halen, maar hoe zit dat precies. kun je dat daar zo vragen, want vaak is er toch een termijn van 14 dagen voor het geval de orrspronkelijke eigenaar hem nog komt halen? en als ze binnen zitten kunnen ze nu niet meer in mijn buitenvoliere. heeft iemand ervaring met parkietjes uit asiel/opvang?
groetjes! Hannah

Parkieten-Freak

Dat is een heel mooi streven Hannah, om een vogeltje uit het asiel te halen. ;D
In het Vogelopvangcentrum regio Eindhoven zitten diverse grasparkieten buiten in een voliere. Vaak gaat het om ontsnapte vogels waarvan de eigenaar niet is komen opdagen. Ook zitten er een aantal grasparkieten van wie de eigenaar al dan niet plotseling allergisch is geworden voor vogels.  :-X
Of ze deze vogels verkopen of weggeven weet ik eigenlijk niet, maar je kunt het zeker vragen bij een opvangcentrum bij jou in de buurt!
(Vogelopvangcentra bij jou in de buurt kun je vinden op bovenstaande website). ;)
Succes!


hannah

tnx ;D
ik heb het gevraagd, maar helaas (of moet ik zeggen: maar goed ook :D) hadden ze geen (mannelijke) parkietjes in de opvang zitten.
groetjes Hannah

Moppers

He wat goed dat je een parkietje een tweede leven wilt bieden.

Ik heb mijn twee huidige parkietjes in maart bij de Dierenambulance gehaald, in Den Haag. Sinds twee maanden werk ik daar ook als vrijwilliger. Ik vind mijn twee schatjes helemaal geweldig  ;D Ik weet niet hoe oud ze zijn, wat hun achtergrond is, maar dat maakt mij niet uit, ze zijn er niet minder gezellig, lief, mooi etc door.

Het klopt inderdaad dat dieren 14 dagen na binnenkomst niet geplaatst mogen worden, dat is de tijd die wettelijk vastgesteld is om de eigenaar de kans te geven het dier op te sporen (dat geldt voor alle diersoorten). Vaak is er echter geen sprake van vermissing maar is het dier opzettelijk het huis uit gezet. Dus die eigenaar zal zich niet melden. De meeste dieren in een opvang zitten er al langer dan die twee weken. Als ze gezond zijn, kunnen ze geplaatst worden (als ze ziek zijn, kan dat pas als ze weer beter zijn). Vaak wordt daar een bijdrage voor gevraagd. Sommige instanties hebben vaste bedragen, sommige laten het aan de nieuwe eigenaar over om het bedrag te bepalen. Ik heb voor mijn twee parkietjes 8 euro betaald, dat was een vastgesteld bedrag.

Bij de dierenambulance waar ik werk zitten regelmatig grasparkietjes, mannetjes en vrouwtjes. Maar deze zitten dus binnen...

Ik weet niet of ze het voor je uit willen zoeken, maar misschien is het een idee om Amivedi te bellen om te vragen waar bij jou in de buurt een mannetje opgevangen zit, of welke instanties nog meer een buitenvoliere hebben. Lijkt me het proberen waard. Informatie over lokale telefoonnumers van Amivedi: http://www.amivedi.nl/site/frame1.htm
De lijst van de Vogelopvang in Eindhoven is namelijk niet compleet.

Veel succes met je zoektocht!

hannah

heey Moppers bedankt!
ik kan het inderdaad nog wel proberen bij amivedi. maar ik vraag me af of ze mee willen helpen want ik heb al twee keer een parkiet vermist opgegeven, dus ik weet dat ze vooral de eigenaars helpen om huisdieren terug te vinden en niet om dieren te herplaatsen. maar kan t altijd proberen.
als dat niet lukt kijk ik bij een kweker, want anders zit Quelian (mijn popje) zolang alleen bij een koppeltje.  :-[
goed dat je bij de dierenambulance werkt! ik heb zelf 1 dag in de vakantie gewerkt bij de vogelopvang in soest, maar verder hadden ze al genoeg vrijwilligers. deze vakantie mss weer.
groetjes Hannah, Quelian, IUT&Christuan

Josephine

Citaat van: hannah op november 04, 2006, 20:09:40
heey Moppers bedankt!
ik kan het inderdaad nog wel proberen bij amivedi. maar ik vraag me af of ze mee willen helpen want ik heb al twee keer een parkiet vermist opgegeven, dus ik weet dat ze vooral de eigenaars helpen om huisdieren terug te vinden en niet om dieren te herplaatsen. maar kan t altijd proberen.
als dat niet lukt kijk ik bij een kweker, want anders zit Quelian (mijn popje) zolang alleen bij een koppeltje.  :-[
goed dat je bij de dierenambulance werkt! ik heb zelf 1 dag in de vakantie gewerkt bij de vogelopvang in soest, maar verder hadden ze al genoeg vrijwilligers. deze vakantie mss weer.
groetjes Hannah, Quelian, IUT&Christuan

Ik wou net de tip geven om eens bij vogelopvang soest langs te gaan! Laatst had ik een heel jongvogeltje gevonden die uit het nest was gevallen, die heb ik daarheen gebracht, en ik mocht elke keer komen kijken enzo, en ik mog hem daar zelf eten geven. Toen ik daar kwam hadden ze daar 2 hele mooie regenboog parkietejes zitten waar ze nog een baasje voor zochten...

hannah

tog bedankt
maar wanneer was dat dan, want ik heb pas gebeld en toen hadden ze er eetnje die net binnen was. maar ja ik denk niet dat het handig is om eentje van binnen te halen, want de winter komt eraan en mijn parkietjes staan buiten
groetjes Hannah

Josephine

vlak na de zomervakantie, ze hadden er 2 binnen staan, op het kantoortje zeg maar. Als je daar binnenkomt aan de rechterkant. Toen zijden ze we zoeken nog een baasje, dus ik me moeder lief aan kijken: ''nee hoor!''

Caradow

 Tussen laatst en vlak na de zomervakantie zit nogal wat verschil Josephine :P

Josephine

#9
Citaat van: Caradow op november 10, 2006, 19:28:05
Tussen laatst en vlak na de zomervakantie zit nogal wat verschil Josephine :P
Ja sorry haha ik realiseerde me dat later ook haha!!!

En nu weer on-topic graag ;)
gr Safrena