Er is toch een oorlog hier in de kooi

Gestart door Maur@, oktober 23, 2006, 19:15:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maur@

Ivory heeft besloten haar mannetje terug op te eisen. Gistermorgen is ze begonnen met vechten met het vrouwtje van haar "ex". Ze is nog steeds niet gezond maar ze lag werkelijk te rollebollen over de grond. Ik werd er gisteren werkelijk horrendol van en ze won het gewoon steeds. Vanmorgen ging de doek van de kooi, ze strekte haar vleugels en vloog gelijk het andere vrouwtje aan. Ik die altijd heb gezegd, 4 vrouwtjes en 1 man hier gaat goed, nou daar moet ik dus even van terug komen. Vanmorgen heb ik Ivory en Baby, de man, maar even apart gezet. Een uurtje of 2 en ze daarna weer bij de rest gezet. Het gaat tot op dit moment weer redelijk. Maar ik kijk al weer uit naar morgen, zal wel weer knokken worden. Maar ik weet dus echt niet wie ik nu apart moet gaan zetten. Ivory de knokker, die voor haar mannetje gaat, apart zetten met wie? de rest vecht niet. Maar Ivory alleen is ook erg zielig. Heeft er iemand misschien een leuk idee? Ik hou me aanbevolen.

Safrena

Hey Maur@

Inderdaad meer vrouwtjes dan mannetjes vraagt vroeg of laat altijd om problemen.

Persoonlijk zou ik  het koppeltje samen zetten in een kooi en de andere drie vrouwtjes in een andere kooi
Zolang er geen mannetjes bij de dames zijn, gaat dit meestal goed.

Vele groetjes

Maur@

Citeerhet koppeltje samen

Het voorheen koppeltje of het nieuwe koppeltje?

Want toen ik Baby en Ivory apart had gezet vanmorgen, vond Baby het best wel weer heel erg gezellig met Ivory, zijn ex. 's Morgens vroeg is Ivory ook de eerste aan wie Baby aandacht geeft, knuffelen, voeren en na een kwartiertje/half uur gaat hij op zoek naar zijn nieuwe lief. Maar toen ik alles vanmiddag weer bij elkaar had gezet wist Baby niet hoe snel hij bij zijn nieuwe lief moest komen. Op zich heeft Ivory gelijk. Charly, het nieuwe liefje van Baby, maakt haar al maanden het leven zuur. Door de kooi jagen als ze wil eten, door de kooi jagen als ze wil drinken, door de kooi jagen als ze even bij Baby zit, door de kooi jagen als ze gewoon even zit. Mijn dochter zegt mama Ivory heeft er nu genoeg van laat ze het nu maar uitvechten. Ik zeg dat kan niet schat, ze kunnen geen enkele schuilplaats zoeken,dit is vechten tot er één vreselijk gewond raakt. En die hormonen van die dames zijn niet te stuiten zeg.

Welk koppel moet ik dus apart zetten, oud wat nog steeds naar elkaar trekt als ze apart zitten, of nieuw?

mozart

Ik heb het idee dat ze het oude koppeltje bedoeld?!
Het is wat die vrouwen he?
Succes ermee,
groet Mozart

Safrena

Hey Maur@

Met het koppeltje bedoel ik de twee parkietjes die het vaakst met elkaar optrekken
Als ik het zo lees zijn dat Baby en Ivory die het heel goed samen hebben

Citaat van: Maur@ op oktober 23, 2006, 23:39:41
Mijn dochter zegt mama Ivory heeft er nu genoeg van laat ze het nu maar uitvechten. Ik zeg dat kan niet schat, ze kunnen geen enkele schuilplaats zoeken,dit is vechten tot er één vreselijk gewond raakt. En die hormonen van die dames zijn niet te stuiten zeg...

Dit is inderdaad wat er uiteindelijk kan gebeuren, zoals Mozart al zei: de dames he ::)

Vele groetjes

Mars

Toen ik jong was hadden we drie parkietjes, waarvan twee vrouwtjes (vermoed ik), uiteindelijk is er eentje tot bloedens aan toe lastig gevallen. Ze heeft het niet lang gered en is al snel overleden en had achteraf gezien beter apart in een kooi gezet kunnen worden. Of ze echt doodgepikt is, weet ik niet (ik was nog heel klein), maar we vermoeden wel dat dat indirect de oorzaak is geweest. Dus de kern van dit verhaal: haal de dames uit elkaar (hoe maakt niet zoveel uit), want anders kan het wel eens uit de hand lopen.
Mijn voorkeur gaat uit naar het samenzetten van de oude liefde: eerste rechten zullen we maar zeggen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Maur@

Ja dat dacht is dus ook de oude liefdes bij elkaar, maar dat is weer zo sneu voor het nieuwe liefje. Vandaag is het uitermate goed gegaan. Het tolereeert elkaar. Ik hoop dat het een paar dagen doorgaat want ze gaan apart, MAAR ik kan niet bij de reservekooi. We zijn de schuur aan het verbouwen en de kooi staat helemaal ingeklapt natuurlijk ergens achteraan waar ik met geen mogelijkheid bij kan. De kooi waar ik wel bij kan heeft verroeste tralies dus dat is niet goed. Alleen wie met wie apart gaat dat weet ik nu nog niet. Dus duimen dat ze zich tot en met zaterdag kunnen gedragen, dan kan ik weer bij de kooi.

Safrena

Hey Maur@

We zullen mee duimen, want tot zaterdag is nog wel even.
Persoonlijk zou ik het koppeltje (de oude liefde) apart zetten in de kooi en de andere dames ook samen in een kooi ;)

Veel succes

vele groetjes

Maur@

Hoezo vind jij het oude koppeltje? Baby vind Ivory wel heel gezellig, maar heeft haar ook duidelijk verstoten toen ze zo ziek was. Hij heeft toen voor Charly gekozen. Is het niet heel verdrietig voor Charly als ik Baby en Ivory weer samen zet? Ik vind dit zo moeilijk. Ik vond het heel erg dat Baby een ander vrouwtje koos, maar ja de natuur weer eens overduidelijk. Maar ik vind het ook heel zielig als Charly nu zonder mannetje komt. Ook vandaag is de dag gewoon rustig begonnen. Charly ontwijkt Ivory zoveel als ze maar kan en komt werkelijk niet eens bij haar in de buurt. Moeilijk, moeilijk, moeilijk.

Safrena

Hey Maur@

Het is natuurlijk moeilijk voor Charly, maar ook voor Ivory zou het moelijk zijn haar mannetje te verliezen

Kijk wie het meest bij elkaar is en wie het liefste voor elkaar is en volg gewoon je instinct, welke van de twee popjes je bij het mannetje apart gaat zetten.

Apart zetten zul je toch moeten doen, nu is het weer rustig maar voor hoelang? En wat als je dan op dat moment niet thuis bent?

Veel succes met je keuze

vele groetjes

Maur@

Citeermaar ook voor Ivory zou het moelijk zijn haar mannetje te verliezen

Moeilijk he. Maar Ivory is haar mannetje al vanaf begin van het jaar kwijt. Op zich ben ik heel erg blij dat ze voor hem vecht. Begrijp me niet verkeerd, het vechten vind ik drama, maar het geeft wel aan dat ze beter is. En dat heeft een hele lange tijd geduurd. Mijn hart zegt, ik vind het zo leuk als Baby en Ivory weer samen zijn, dat waren ze allang voordat Charly in huis kwam, nu ruim anderhalf jaar geleden.

Goed als manlief vanavond thuis komt ga ik toch proberen de andere kooi te pakken en Baby en Ivory maar even apart in een kooi zetten. Kijken of Baby Ivory nog terug wil. Ik geef het een week of twee. Als Baby Ivory niet terug neemt gaat Charly apart met Baby.

En gelukkig is het vakantie hier en is onze dochter en zoon zijn de hele dag thuis. Die horen alles boven en houden ze ook heel goed in de gaten. Ze zijn ook veel beneden. Lekker alleen thuis, tv op muziekzenders, cola en vreten en de dag gaat wel voorbij.

Maur@

Charly vlucht voor Ivory en niet andersom. Daar waar Ivory zit is Charly niet te vinden. Als Ivory in de buurt van Charly komt is Charly weg. Zou dit betekenen dat Charly in Ivory haar meerdere ziet? Voorheen ging Ivory voor Charly opzij.