Auteur Topic: Mijn vogeltje Coco!  (gelezen 169 keer)

Offline Annelieke

• Nieuw Lid
  • Geslacht: Vrouw
Mijn vogeltje Coco!
« Gepost op: juni 04, 2017, 21:32:26 »
Hallo,

Had een vraagje.
Heb mijn grasparkietje Coco sinds afgelopen Donderdag en hij/zij is een klein maandje oud,redelijk handtam en blijft buiten de kooi een tijdje op je hand en schouder zitten.
Maar op een gegeven moment gaat hij (uiteraard) fladderen en komt dan in de keuken op een keukenkastje terecht wat blijkbaar zijn favoriete plekje aan het worden is.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij vanaf de keukenkastje weer bij mij komt,zonder dat ik hem hoef op te halen.

Trosgierst heeft Coco niet zoveel mee,en andere snoepjes snapt hij nog niet zo goed.

Alvast bedankt!  :)
Coco geboren op 13 April 2017

Offline Sara

• Global Moderator
  • Parkiet-o-loog
  • *
Re: Mijn vogeltje Coco!
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2017, 11:51:09 »
Ik had eigenlijk al in je welkomsttopic gereageerd, maar hier nog even een aanvulling: het is normaal dat hij buiten de kooi op een vertrouwd plekje landt. Als je blijft oefenen met hem op te laten stappen, zal hij binnenkort wel een keertje naar je toe komen, maar dat heeft zijn tijd nodig. Op het moment van het posten van je berichtje had je hem nog maar 4 dagen, en dat is eigenlijk de tijd die nodig is om je parkietje in de kooi te laten wennen aan de nieuwe omgeving en zijn nieuwe thuis. Je wilt dus veel te snel gaan en dat kan al eens averechts werken. Ik zou dus de tips volgen die ik in je welkomsttopic schreef en dan geduld hebben. Je kan het naar je toe komen niet forceren, dit kan een kwestie van weken zijn. Het is niet de bedoeling om je parkiet zo snel mogelijk te laten doen wat jij wilt, het is de bedoeling dat hij je vertrouwen wint. Dat kost tijd en is de basis voor een parkietje dat vanzelf naar je toekomt.

Vele groetjes en nogmaals succes,

Sara
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2017, 10:38:33 door Sara »
Groetjes en kusjes
Van het baasje.
Ook een pootje van Tibo en Calimero.

Offline Sonja

• Experts
  • Parkietenverslaafde
  • *
  • Joepie & Pucky
« Reactie #2 Gepost op: juni 06, 2017, 22:01:40 »
het is de bedoeling dat hij je vertrouwen wint.
Sara
;)
Ik denk dat je dat precies andersom bedoelt. ;)

Offline Sara

• Global Moderator
  • Parkiet-o-loog
  • *
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2017, 10:37:31 »
Hahaha, je hebt helemaal gelijk Sonja! Bedankt voor de correctie! ;D

Vele groetjes,

Sara
Groetjes en kusjes
Van het baasje.
Ook een pootje van Tibo en Calimero.

Offline Annelieke

• Nieuw Lid
« Reactie #4 Gepost op: juni 13, 2017, 17:43:41 »
bedankt voor je reactie Sara, :D

Coco gaat inmiddels vlotjes op mijn hand zitten,dus dat wat dat betreft is hij nu wel handtam te noemen.
Hij loopt dat graag over mijn arm naar mijn nek om daar een poosje te blijven zitten,vervolgens vliegt hij weer naar de keukenkastjes om er bovenop te gaan zitten.

Heb Coco a.s. Donderdag 2 weken en hij blijft een aantrekkingskracht tot de keukenkastjes hebben,hij vind het heerlijk daar.
Soms vliegt hij dan 'n paar keer rond door de kamer om vervolgens weer te landen op de keukenkastjes.
Coco vliegt wel zelf uit zijn kooi,en sinds 'n dag of 2 weet hij de ingang van zijn kooi ook te vinden als hij wil eten. :D

Verder dan dit komt Coco nog niet,ik praat tegen hem,haal hem soms op v/d keukenkastjes zodat hij op mijn schouder gaat zitten waar hij dan ook wel een tijdje blijft zitten.
Maar uiteindelijk vliegt hij toch weer naar de keukenkastjes waar hij van de bovenkant het overzicht heeft.

Als ik dan soms lees dat je een grasparkietje binnen 2 weken al redelijk tam kan hebben,vraag ik me af wat ik verkeerd doe?  :-\
Bewerk bericht
Coco geboren op 13 April 2017

Offline Rammetje

• Lid
  • *
« Reactie #5 Gepost op: juni 14, 2017, 10:56:33 »
Ik vind dat je na twee weken al best ver bent met tam maken. Probeer eens als hij/zij op je schouder zit met 'n balletje op tafel te rollen, parkietjes zijn heel nieuwsgierig en spelen graag. Dat hij boven op de keukenkastjes gaat zitten zal hij waarschijnlijk wel blijven doen, ze zoeken altijd 'n hoog plekje op "lekker veilig".

Succes en heel veel geduld  :)